Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 18:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Garanti ved køb i USA

Jeg overvejer at købe denne http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=4259&A=details&Q=&sku=457194&is=REG&addedTroughType=categoryNavigation

Der er ca. 1000 kr. at spare ved at købe den i USA, da dollarkursen er relativt lav og prisen pr. 13 november er 1939.66 DKK, incl. fragt. Creative tager ca. 3100 danske kroner for den samme mp3-afspiller i deres netshop.

Men, og der er jo altid et men. Hvordan står jeg i forhold til garanti? Har Creative verdensomspændende garanti? Jeg har kigget deres side igennem, men jeg synes ikke jeg kan finde noget definitivt svar. Og det er godt nok indviklet at kontakte deres support.

Så jeg spørger Jer eksperter...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. november 2006 - 19:02 #1
En af grundene til at de tager mere, er vel at de betaler moms. Og får du den sendt til Danmark, så kommer du måske også til til at betale moms, told og gebyr.
Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 19:10 #2
Det er jeg klar over... Men spørgsmålet er vedr. garanti
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. november 2006 - 20:16 #3
Du skal betale told (så vidt jeg ved ca 12%) plus moms af både varens pris og tolden, når du køber ting på den måde fra USA. Det kan nok ikke betale sig når det kommer til stykket...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. november 2006 - 20:18 #4
Jeg tror ikke at du skal regne med at være dækket af garanti-regler hvis du importerer ulovligt...
Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 21:34 #5
Jeg har styr på det med told og moms, og måske kan det ikke betale sig, men spørgsmålet kan være godt at få belyst, så det er stadig: Har jeg en garanti ved køb af dette produkt? De 100 point gives til en dokumenteret forklaring...
Avatar billede doublejoble Praktikant
13. november 2006 - 21:47 #6
6 - Er der global garanti på mit Creative produkt?
Creative skriver på deres hjemmeside:

http://dk.europe.creative.com/support/warranty/rma/rmafaq.asp#5

Produkter der er købt I en region kan blive dækket af garantien I en anden region. Dette kan igen være afhængig af tilgangen til reservedele, lokal lovgivning, og forsendelse og fortoldnings omkostninger. Du bedes kontakte Kunde support for at få yderligere informationer omkring specifike produkter.

Det ser altså ud til, at du kan får svar på dit spørgsmål ved at henvende dig til dem.
Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 21:55 #7
Lidt ekstra info.

Såvidt jeg kan læse mig frem til skal man betale 12% i told og 25% i moms på dette produkt incl. fragt indkøbt i USA.

Samlet bliver det med USD-kursen i dag = 2715.53 kr.

På Creative's danske netshop koster samme produkt: 3134,05 kr.

Der er altså 418,52 kr. at spare ved at købe i USA. Det er ikke de 1000 kr. jeg talte om før, men det er stadig en del i min verden.

Så er det bare om Creative har verdensomspændende garantiordning?
Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 21:57 #8
doublejoble

Det må vel siges at være det svar jeg ledte efter... Lægger du et svar?
Avatar billede doublejoble Praktikant
13. november 2006 - 22:13 #9
Ja, jeg har jo ikke svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede lasserks Nybegynder
13. november 2006 - 22:22 #10
Nej, det kan du have ret i, men det lader til at der ikke kan findes noget mere konkret uden at kontakte dem, og efter lidt kiggen rundt på siden fandt jeg endelig en mail-adresse jeg kunne skrive til.

Kundesupporten kræver at man har et produkt, og kan indtaste et modelnr. Så jeg skrev til deres onlinebutik.

Hvis jeg får svar smider jeg det her ind.