Avatar billede mortenfn Nybegynder
12. november 2006 - 17:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NVidia GeForce FX 5200 - problemer - hvad så?

Jeg har et NVidia GeForce FX 5200 (ASUS) kort i min computer, kortet er skyld i at den enten fryser eller genstarter.

Jeg tror løsningen er et nyt kort, men hvilket, hvad er det bedste forslag i forhold til pris og (billed)kvalitet?

Evt. hvor kan jeg finde noget om emnet?

Hilsen Morten
Avatar billede c-holst Novice
13. november 2006 - 12:33 #1
er det en agp sokel, ville jeg nok sige, at prisniveuet lige under 1000 kroner virker fornuftig set i forhold til ydelsen i spil og andre krævende grafiske ting. også set i forhold til, at agpstandarten er kraftig på vej ud, og du derfor ikke kan flytte kortet over i en nyere maskine

er du ikke til spil, eller kan du leve med kraftige begrænsninger i de nyere spil, som call of duty 2, farcry, doom3 og den slags(det er de nyeste jeg har prøvet på min maskine) så kan du alt afhængigt af din cpu nøjes med et gf6200 fra asus til under 300 kr.

ligeledes skal du tænke over om det skal være med eller uden blæser

og om du har andre krav

og et budget, så du får relevante tilbud
Avatar billede mortenfn Nybegynder
13. november 2006 - 21:42 #2
ok, det er agp x8 og 2000 mhz. amd,  call of duty 2. Problemerne med det nuværende er størst når jeg spiller diablo over nettet.

noget gf6600xt til ca. 1200 kr. er så i overkanten?
Avatar billede c-holst Novice
14. november 2006 - 09:09 #3
Du mener 6600 GT...Det ville i mine øjne matche din maskine rigtigt godt:-) havde bare ikke tænkt på det
og burde give dig en kraftig fremgang i ydelsen.

et andet interessant kort kunne være

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=112149
http://www.k-hardware.de/artikel.php?s=&artikel_id=3305
http://www.pcmasters.de/hardware/review/leadtek-a400-le-tdh-pixelpiplines-freischalten.html
med lidt information. kunne ikke lige finde noget på engelsk:-(