Avatar billede mig22 Nybegynder
12. november 2006 - 09:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Musen er stillestående i centrum af skærmen, hvad skal jeg gøre?

Hej. Det er sådan, at jeg har en stationær computer, hvis mus meget pludselig holdt op med at fungere.

Jeg har prøvet at kigge under indstillingerne og der så ikke ud til at være noget galt.

Jeg har ikke prøvet med en anden mus, da jeg ikke har en, som passer til den harddisk min stationære bruger.

Problemet er kort og godt, at musen bare bliver siddende midt på skærmen ligemeget, hvor meget jeg prøver at køre rundt.

Er dette problem noget jeg selv kan fikse og hvis ja, så hvordan?

Desværre har jeg allerede 200 point ude, hvilket ifølge pointsystemet, så vidt jeg kan forstå det, medfører, at jeg højst kan give 12 point til dette spg.

Jeg håber dog alligevel at hurtigst muligt, at kunne få løst problemet.

Mange tak på forhånd!

Mvh. Mig22
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2006 - 14:12 #1
Det med point har du misforstået. det er 200 point pr. spørgsmål.
Nå men ligemeget med point. Jeg har i sidste uge oplevet det samme, og hos mig
hjalp ingen andre råd en en "Repair" Så fungerede musen igen. Men hvis det er en
USB mus, kan du først sikre dig, at den er sat til i bios.
Når der ellers er problemer med USB, sletter man alle driverne i enhedshåndtering,
og genstarter. Men det kan man selvfølgelig ikke, når musen ikke virker.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2006 - 14:16 #2
Ps. Går ud fra, at du har friske batterier, og hvis det ikke er en ledningsmus,
har prøvet, at aktivere de små sendeknapper på mus og modtager.
Avatar billede mig22 Nybegynder
13. november 2006 - 11:41 #3
Hej

Tak for dit svar.

Det er desværre en af de der gammeldags ledningsmus, så jeg ved ikke om den har sådan en bios, hvad det nu end er? :P

Jeg syntes ikke at kunne finde noget om reparation af mus i dit link? Jeg lavede bare kort en ctrl. + b og skrev mus.

Mvh. Mig22
Avatar billede severindk Nybegynder
13. november 2006 - 12:02 #4
Bios er ikke noget en mus har... Det er dit bunkort der har det.. Men hvis du slet ikke ved hvad det er, synes jeg ikke du skal pille ved det.. Jeg har selv lavet nogen fejl der inde som har taget noget tid at rette.. Men ellers, køb en ny mus ;)
Avatar billede mig22 Nybegynder
13. november 2006 - 12:18 #5
Hej serverindk.

Tror du det vil virke at udskifte musen? Det jeg er bange for er, at det er en fejl ved computeren og så kan musen ikke refunderes efter den er blevet åbnet.

Desværre har min harddisk åbenbart et specielt stik til musen, de andre muse til de forrige computere passer i al fald ikke dertil. :(

Mvh. Mig22
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2006 - 12:51 #6
Jeg skulle nok have poienteret, at det var 4. Installering / Repair / Formatering
jeg henviste til.
Men under alle omstændigheder, skal du selvfølgelig sikre dig, at den/de mus du
prøver med er i orden. Prøv den/dem på en anden computer. Det er jo helt
meningsløst, at rode med windows, hvis musen er i uorden.
Det med at musene ikke passer i stikket, lyder mystisk, for der er kun 2 slags
stik "runde" til den runde indgang og "flade" til USB.
Avatar billede mig22 Nybegynder
13. november 2006 - 13:00 #7
Tak for svar.

Måske er det bare mig der er fuldstændig idiot hehe :P eller har været så uheldig at have en type af den ene indgang og en masse af den anden indgang.

Ikke desto mindre prøver jeg at se på det senere.

Endnu engang tak for jeres svar.

Mvh. Mig22
Avatar billede mig22 Nybegynder
28. december 2006 - 17:01 #8
Problem løst tak for hjælpen. Musen var problemet og skulle udskiftes.

Mange tak for hjælpen alle sammen.