Avatar billede redfox Nybegynder
10. november 2006 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Stregkode i vektor

Hvordan får jeg, uden at gide betale for ingenting, lavet EAN-13-stregkoder i vektor?

Der er masser af programmeringseksempler på hvordan jeg laver mit eget program - og en del firmaer vil have $99 for det, men dét er det jo ikke værd.

Hvem har et program som kan? Hvem har et de gider dele? Duer nogen skrifttype til det?
Avatar billede hcma Novice
10. november 2006 - 13:04 #1
Ved godt at det ikke er noget svar, men jeg kender ikke nogle programmer som kan det.
hvorfor vektor ?    du skal jo holde dig indenfor strikse mål, for at den skal kunne læses.
Avatar billede redfox Nybegynder
10. november 2006 - 13:46 #2
Målene skal bare holdes i bredden. Ikke højden.
Avatar billede hcma Novice
10. november 2006 - 14:02 #3
er IKKE i vektorformat, men jeg benytter, de få gange jeg har brug for det, Avery Design Pro til stregkoder.
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design5.jsp  (gratis)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
21. november 2006 - 13:07 #4
Der findes da masser af barcode-fonts? Dem kan du jo skrive med og så konvertere til vektorer ved at højreklikke og vælge "create outlines".
Avatar billede davidchristensen Praktikant
21. november 2006 - 13:16 #5
Her er der bla. en (cirka midt på siden, hvor der er en downloadknap): http://grandzebu.net/informatique/codbar-en/ean13.htm - det direkte link er http://grandzebu.net/informatique/codbar/ean13.ttf

:)
Avatar billede redfox Nybegynder
21. november 2006 - 13:45 #6
Tak for det... De har heldigvis et program som virker til at fortolke den.