Avatar billede mig22 Nybegynder
09. november 2006 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny bærbar! (Igen)

Hej, ja så har i mig igen.

Da min sidste bærbar gik i stykker indenfor ganske kort tid og ikke kunne reddes har jeg tænkt mig at købe en ny bærbar. Endnu engang samme krav som sidst: (kopieret ind med små rettelser, som jeg er blevet klogere på)

---------------------------------------------------------------------
Jeg vil bruge den bærbare til at skrive noter i timen og det tungeste program den skal køre, vil jeg tro, er excel eller powerpoint. (Måske messenger?)

Prioriteringslisten:
#1 Støjfri. (Eller tæt på hehe ;))

#2 Batterilevetid. (Minimum 3 timer)

#3 Netværk. (Gerne hurtigt trådløst netværk, så messenger ikke dropper ud hele tiden)

#4 Pris. (op til 7000 kr.) (vil godt give op til 10000, hvis batterilevetiden kan komme på 5+ timer)

#5 USB-stik (hvilket jeg nu ved er standard ^^)

#6 Ram. (Som jeg husker det fik jeg sidst at vide, at 1,024 Gb er et must)

#7 Processor. (Så vidt jeg huskede var Intel Pentium 4, eller m4 det bedste man kunne få til den pris jeg ønskede på daværende tidspunkt, jeg må dog indrømme jeg ikke har nogen anelse om hvad der er bedst nu, så her er jeg endnu engang på bar bund. :P)

#8 Harddisk. (Jeg har ikke brug for meget diskplads, men jeg vil tro, at 30 Gb er minimum)

Jeg har selv mus til USB-stik.

Svar gerne hurtigst muligt.
På forhånd tak.
Mvh. mig22
Avatar billede mltrfan Nybegynder
09. november 2006 - 19:28 #1
Hej
Her ville du kunne samle din bærbar efter behov. Du skal dog selv vægle model og derefter kan du skrifte de ting du ville havde større ud selvfølglig koster det. held og lykke
http://zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx
Avatar billede ibka Novice
10. november 2006 - 00:16 #2
Jeg kan anbefale sådan en thinkpad T42
http://www.itmagasinet.dk/product_card.php?prod_nr=UC2F2GE
Så kan tilkøbe et større batteri og 512 MB ram ekstra

Så er der denne her fra Fujitsu-Siemens med op til 6 timer iht. spec.
http://www.itmagasinet.dk/product_card.php?prod_nr=VFY%3AC1410-01DK
Avatar billede mig22 Nybegynder
12. november 2006 - 09:14 #3
Hej, jeg har desværre lidt travlt for tiden. Jeg forholder mig til svaret og kommentaren inden længe (dvs. inden næste søndag i hvert fald!), dog skal man ikke regne med det bliver i dag. Beklager!

Mvh. Mig22
Avatar billede mig22 Nybegynder
13. november 2006 - 12:11 #4
Hej, tak for jeres svar.

mltrfan:

Jeg er desværre ikke 100% sikker på hvad der er et "must" at have og hvad der blot er f.eks. til spil osv. derfor håbede jeg, at der var en der eventuelt kunne samle en for mig ud fra mine specifikationer og addere det absolut nødvendige. Desuden ved jeg ikke hvilke modeller der er mest stabile.

ibka:

Jeg må sige, at jeg finder det mistænkeligt, at et 6-cell batteri skulle holde i 6 timer. Jeg har set 9 cells der kun holder i 2 timer og der står "up to", men de spec. ikke hvad de mener med "up to".

Thinkpad T42'eren synes jeg måske er lidt for dyr i forhold til den kun har 512 mb ram og 6 cell batteri, som de ikke fortæller hvor længe kan køre.

Dog tænkte jeg på, eftersom begge de to computere ligger i relativ høj prisklasse i forhold til hvad jeg håbede på, om de måske har noget super godt, som jeg med min ringe erfarring indenfor computerteknologien ikke kan se?

Mvh. Mig22

PS: Kom gerne med flere foreslag ;)
Avatar billede mig22 Nybegynder
15. november 2006 - 14:48 #5
En af mine venner har selv købt bærbar til en billig pris med mange gode ting. Hans skal dog anvendes til at spille på og jeg tænkte på om en af jer kunne være så venlig at hjælpe mig med nedgradere den, så den passer til de forudsætninger jeg stiller foroven?

Her er den så:
Beskrivelse:

Antal 1 Inspiron 6500 Duo Processsor T2050 (1.60 gHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Antal 1 6400 Digital home N08646

Antal 1 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display

Antal 1 1024 MB RAM 667MHZ

Antal 1 No Snap cover Option

Antal 1 European - Power Cord

Antal 1 Danish - System Documentation

Antal 1 No Resource CD

Antal 1 Microsoft Vista Capable Logo Label

Antal 1 1024 MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Antal 1 No Floppy Drive Option

Antal 1 80GB (7,200 rpm) Hard Drive

Antal 1 Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Antal 1 DVD Cyberlink Decoder Software (No Media)

Antal 1 Record Now and My DVD Software (No Media)

Antal 1 65W AC Adapter

Antal 1 9-cell , 80 whr Li-ION primary battery

Antal 1 No Carrycase

Antal 1 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16

Antal 1 Danish - Modem cable and Adapter

Antal 1 Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11 a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Antal 1 Danish - (QWERTY) - Internal Keyboard

Antal 1 Software Drivers

Antal 1 Danish - Genuine Window XP Home SP2

Antal 1 Danish - Genuine Windows XP Home SP2 Backup Media

Antal 1 Danish - Microsoft Works 8.5

Antal 1 English - Corel Photo Album6 Trial edition

Antal 1 English - Corel Paint Shop ProX Trial edition

Antal 1 English - Adobe Reader 8.5.8

Antal 1 No Dell Support

Antal 1 Dell Media Experience 3.0 Basic-Inspiron

Antal 1 No ghost 10 Option

Antal 1 Network Assist - 90 Day Trial

Antal 1 Danish - McAfee Security Centre 90 day Trial Version

Antal 1 Base warranty

Antal 1 1Y CAR (Collect and Return)

Antal 1 Bi Warranty Upgrade

Antal 1 PROMO MS Windows XP Beginner - 60-day license - En/Fr/De/Es/It - Go to www.learndell.com/euro to register

Antal 1 Inspiron Order - Denmark

Computeren er købt hos Dell til 8000 kr. dette er inkl. moms.

Sådan som jeg har forstået, så har den alle de ting jeg kræver og mere endnu, derfor håber jeg, at nogen kan hjælpe med at nedgradere den til de formål jeg ønsker.

På forhånd tak.

Mvh. Mig22 :)
Avatar billede mig22 Nybegynder
17. november 2006 - 11:15 #6
lukket og oprettet igen 8 dage efter (fredag d. 17/8 2006)
Avatar billede mig22 Nybegynder
17. november 2006 - 11:15 #7
august skal rettes til november, undskyld.