Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
09. november 2006 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vedr onPress på Movieclip

Hej
Jeg har lavet to movieClip på en side.
et som hedder "picture" og et som hedder "thumbnail", derefter har jeg lavet en onPress funktion på thumbnailen, som virker fint.

scriptet:

_root.thumbnail.onPress = function()
{
    loadMovie("picture.jpg", _root.picture);
    trace("her");
}

Men så snart jeg smider:
loadMovie("smallpicture.jpg", _root.thumbnail);

så mister thumbnailen sin onPress funktion.

Hvordan kan det være?
og hvordan gør jeg så onPress kommer til at virke igen med "loadMovie" ?
Avatar billede strife Nybegynder
09. november 2006 - 18:45 #1
Når du bruger loadMovie på et Movieclip sletter du alle dets properties og events... Så enten kan du loade dit billede ind i et andet clip, eller når billeder er loadet kan du instantiere din onPress funktion igen.
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
10. november 2006 - 08:20 #2
dvs. sådan her?

loadMovie("smallpicture.jpg", _root.thumbnail);

_root.thumbnail.onPress = function()
{
    loadMovie("picture.jpg", _root.picture);
    trace("her");
}

Det virker heller ikke, desværre. :/

Jeg vil helst undgå at skulle lave to forskellige klip, hvis det er mulitg
Avatar billede strife Nybegynder
10. november 2006 - 08:59 #3
Nej... Problemet er at din kode løber videre hurtigere end billedet kan loade, også selvom det er lokalt. Derfor skal du sørge for at din onPress funktion først bliver læst når billederne er loadet...

Noget i retningen af dette burde virke...

var imageLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var oListener:Object = new Object();

oListener.onLoadStart = function(mHolderClip:MovieClip):Void {
    trace("Load Start")
}
oListener.onLoadProgress = function(mHolderClip:MovieClip,nLoaded:Number,nTotal:Number):Void {
    trace("Load Progress: " + "Loaded: " + nLoaded/1000 + " KB From: " + nTotal/1000 + " KB")

}
oListener.onLoadInit =  function(mHolderClip:MovieClip):Void {
    trace("Load Initialized")
    thumbnail.onPress = function() {
          imageLoader.loadClip("picture.jpg",picture);
    }

oListener.onLoadComplete =  function(mHolderClip:MovieClip):Void {
    trace("Load Complete")
}
imageLoader.addListener(oListener);
imageLoader.loadClip("smallpicture.jpg",thumbnail);
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
10. november 2006 - 13:32 #4
sejt, det virker lige efter hensigten.
takker for hjælpen.. send et svar og jeg giver dig point :o)
Avatar billede strife Nybegynder
10. november 2006 - 14:42 #5
Det var så lidt...