Avatar billede alichu Nybegynder
08. november 2006 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny digital kamera?

Hej alle sammen..

Jeg skal som sagt ud og have et nyt kamera, men hvilket?
Jeg må max bruge 5500 kr. på det, jeg skal mest bruge det til at tage tage action billeder(primær fodbold), og derfor skal jeg bruge en høj lukketid med foreholdsvis mange pixels..

Har du et forslag, så skriv venligst!

Mvh Alex
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2006 - 09:18 #1
Avatar billede japping Nybegynder
08. november 2006 - 09:22 #2
Jeg vil vælge Canon EOS 400D. Det er et spejlrefleks kamera med utal af muligheder. Selv gamle objektiver fra Canon 300 serien kan bruges og det tager kanon billeder. Pris på www.edbpriser.dk er 5.647,- (lige i overkanten) men det bedste.

Alternativt kan du købe den tidligere version der hedder 350D. Det kan du få for 5.122,-. Men brug de ca. 500,- ekstra og køb det sidste nye.
Avatar billede japping Nybegynder
08. november 2006 - 09:23 #3
Var det videokamera du spurgte efter ?
Avatar billede alichu Nybegynder
08. november 2006 - 12:10 #4
Nej digital kamera, men hvad er bedst en Canon EOS 400D eller Sony DSLR-A100??
Avatar billede japping Nybegynder
09. november 2006 - 11:11 #6
Det mener jeg ikke at have viden om.

Jeg vil anbefale dig at læse anmeldelser og spørge i et forum der er specialister inden for fototeknik. Derved får du flere kvalificerede input fra specialister.

Kig på nedenstående hjemmeside, hvor du finder link til danske fotosider. længere nede på samme side er der link til fora samt udenlandske sider.

http://www.fotoviden.dk/?Fotolinks

God fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 22:16 #7
køb et canon 10d kamera det er et ok kamera jeg har selv haft det ,de kan købet meget billige pt og så¨har du også råd til et objektiv .

Hvad hjælper det og købe et dyrt 400d hus hvis man ikke har et ordentligt objektiv ?
Avatar billede deteel Nybegynder
26. december 2006 - 18:37 #8
Canon er som sagt eksperter indenfor actionfotografering.
Det lyder mere, som om du leder efter et Konsumerkamera, altså ikke et Spejlreflekskamera.

Min anbefaling er fra Canons 350D serie. Selvfølgelig skal du have den nyeste model og det bliver så Canon 400D. Men et køb af et spejlreflekskamera kræver at du ekstra penge til objektiver (linser) og hukommelse (CF-Kort) for den sags skyld.

Af konsumerKameraer til f. eks fodbold, så vil jeg anbefale kameraer i stil med en  Fujifilm Finepix S6000fd. Gode zoom egenskaber og relativ hurtig.