Avatar billede redfox Nybegynder
07. november 2006 - 20:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fjern pilen i genvejsikon i Windows

Kan det lade sig gøre at lave en genvej til en mappe i Windows, uden at få den lille pil i det nederste venstre hjørne?

Evt. ved at lave genvejen som en kommando til at åbne en bestemt mappe eller noget...
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:10 #1
Avatar billede anoz Nybegynder
07. november 2006 - 21:11 #2
Du kan gøre det med Tweak UI, som kan hentes herfra: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Men det fjerner pilene på alle dine genveje!!

mvh
anoz
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 21:12 #3
det er enten eller, enten pile på alle genveje, eller på ingen, og som anoz skriver kan tweakui klare dette.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:13 #4
niels_hansen > kan mit tweakui ikke bruges ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2006 - 21:14 #5
haverslev jep - det tweakui gør er det samme :)
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:15 #6
Er bare træt af at folk ikke gider læse de link man lægger !
Avatar billede anoz Nybegynder
07. november 2006 - 21:21 #7
Hey,

Før vi havner i en diskussion om hvem der læser de links som andre har smidt, vil jeg lige sige, at haverslevs svar først var synligt, efter jeg havde sendt min kommentar!

Jeg ved godt, at kommentaren 07/11-2006 21:15:19 nok ikke var møntet på mig - men så er det da på plads...

mvh
anoz
Avatar billede redfox Nybegynder
07. november 2006 - 21:26 #8
Super... Svar og del pointene :-)
Avatar billede anoz Nybegynder
07. november 2006 - 21:27 #9
Ikke nogen til mig - haverslev var først på tasterne :o)

mvh
anoz
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:27 #10
;o)
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:28 #11
anoz > jeg deler gerne, mit udbrud har intet med det at gøre - smid blot svar ;o)
Avatar billede redfox Nybegynder
07. november 2006 - 21:29 #12
Nøøøj, der bliver debatteret :-) Haverslev var først med pointen, mens Anoz havde lidt info på. I fortjener at dele, om I vil...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 21:29 #13
haverslev jheg kan ikke se et dit link til tweakui ? jeg kan se dit link til en andne side, men linket til tweakui ser såden her ud http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe
Avatar billede redfox Nybegynder
07. november 2006 - 21:29 #14
Hi hi... Der kommer svar, hver gang jeg trykker på knappen
Avatar billede anoz Nybegynder
07. november 2006 - 21:32 #15
niels_hansen:

den er god nok... haverslevs link giver to muligheder for at fjerne pilene - enten gennem reg.-basen (method 1) eller med tweak ui (method 2). Der er et link med download instruktioner til tweak ui

mvh
anoz
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:33 #16
niels_hansen > du bliver da vist hen til den samme side som :
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:34 #17
anoz > ville du have points ?
Avatar billede anoz Nybegynder
07. november 2006 - 21:36 #18
ellers tak haverslev - du var som sagt først :)

mvh
anoz
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 21:42 #19
haverslev, seriøst jeg læser IKKE samtlige links, ellers vil jeg fra nu af bare skrive microsoft.com hvis det er noget med microsoft, for svaret er jo meget ofte at finde et eller andent sted, og kan ikke helt se hvad problemet er ? det må vel være spørger der skulle brokke sig hvis nogen
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:49 #20
niels_hansen > jeg gider ikke tæske langhalm på dette og kan kun henvise til det jeg skrev "Er bare træt af at folk ikke gider læse de link man lægger !" og så var det lige dig der ikke "læste" det denne gang - mere er der ikke i det.