Avatar billede dr-kermit Nybegynder
02. november 2006 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

Bedømmelse af WEBSITE

Jeg har de seneste 2 måneder brugt de fleste nattetimer på at banke en webshop op for min kone. Nu ligger den derude på det store internet, og jeg ville da lige høre om i ville give jeres bedømmelse af den?

I kan fange den på www.snoopington.dk

Jeg ville blive rigtigt glad hvis i kommer med kritik eller ros.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2006 - 12:04 #1
Jeg synes siden ser meget fin ud, meget retro baggrund du har fundet der, den vækker ihvertfald opsigt og måske endda lidt for meget, den stjæler rimelig meget fokus.

Men alt i alt synes jeg siden er god, rimelig overksuelig og flot opsat, der er dog en ting og det er overskriften/headeren med navnet på siden.
Den er meget pixeleret.
Avatar billede keysersoze Guru
02. november 2006 - 12:15 #2
Synes det er en super flot og vellykket side - det næsten eneste jeg kan komme på af kritik er, at menuen i IE7 langt fra sidder placeret hvor den skal, og så får jeg i ny og næ også en underlig javascript-fejl. Skal man gå lidt dybere i det er jeg også ret sikker på at meta og title kunne bruges bedre for at få det lidt bedre søgeoptimeret.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
02. november 2006 - 12:18 #3
KeyserSoze : Den med menuen og IE7 er jeg klar over, sidder faktisk pt og laver en ny menu.

Metatags og titel, ja det skal der arbejdes på.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
02. november 2006 - 12:19 #4
spacemaninc : Jeg venter på at få en ordentlig EPS fil af navnet fra designeren, så det er pt blot et "prøve" logo ;o)
Avatar billede coderdk Praktikant
02. november 2006 - 12:20 #5
Menuen i toppen er helt fucked i IE7, men også i Firefox (2.0) går den ud over kanten til højre.
Baggrunden er for støjene. Den er fin, men du bør tone den lidt ned, gør den mere "hvidlig" hvis du forstår...
I Firefox flipper produktsiden helt ud når man laver mouse over (og cursoren bliver ikke til en hånd).
Mærker siden kan man heller ikke se at man kan klikke på de forskellige...
Med javascript disablet kan man ikke klikke på dem... I stedet for td og onclick, hvorfor ikke bare a href der er stylet (display: block osv)? Så får du din hand og det virker også uden javascript ;)

Bortset fra det, er siden lovende og pæn! :)
Avatar billede cob Nybegynder
02. november 2006 - 12:47 #6
Flot side - der passer godt til produktet
Det er dog ikke specielt kønt at man skal se på "Copyright 2006 - Snoop...." på alle billederne - og det er ikke nødvendigt...og set skæmmer
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
02. november 2006 - 12:53 #7
Hmm, jeg syntes nu det er rimeligt at have dete på billederne, når man tænker på at vi selv har betalt fotografen at tage billederne.

Hvordan skulle vi ellers forhindre andre der sælger samme produkter, i at tage vores billeder og bruge dem på deres site?

Men enig, det er ikke vidre kønt ;O)

/Kenneth
Avatar billede madeindk Nybegynder
02. november 2006 - 14:47 #8
Hej, jeg synes dit design ser pænt cool ud. Men måske du kunne få den til at stå helt på midten. Så siden står fuldstænder center i skærmen, både i bredden og i højden. Det kunne være så cool! Super cool design, er vild med baggrunden. Thumbs up!

Men jeg synes teksten i dit banner ser ud til at være lidt hakket, og så synes jeg måske teksten i bunden er lidt for stor.

// madeindk
Avatar billede jowii Nybegynder
02. november 2006 - 16:55 #9
Flot side. Er ikke gået i dybden med din side, men en lille hurtig kommentar.

Måske du skulle udvide dit tekstområde i stedet for at have en så stor reklame på siden. Du har jo fået kunderne ind på siden, når de kommer. Nu skal de vide hvad de kan få, hvad det er for en hjemmeside de er kommet ind på osv. En så stor reklame virker ret forstyrrende for mig. Budskabet er ikke klart nok, selvom der vises flere forskellige salgsvarer. Gør teksten større óg din reklame mindre. Tekst giver mindst lige så meget reklame, hvis man forstår at bruge det rigtigt - din side er professionel, så jeg tror du kan få meget mere ud, at vælge min løsning.

Du kan jo høre flere af, og få deres mening om emnet.
Avatar billede jowii Nybegynder
02. november 2006 - 16:57 #10
Hm. skulle nok have læst igennem inden jeg sendte indlægget. Fattede du budskabet? Ellers sig til, så skal jeg gå mere i dybden :-)
Avatar billede kcasper Nybegynder
02. november 2006 - 18:09 #11
syntes siden er meget fed men pixels
skal du nok lige rette i billederne
især i overskriften
prøv og gem dine billeder i .jpg istedet for gif det vil fjerne det meste af pixel.
Avatar billede liv2508 Nybegynder
02. november 2006 - 23:26 #12
En meget flot side efter min mening, og jeg er lige midt i målgruppen, så det burde jo tælle. Jeg kan godt lige retro-looket. I det hele taget kan jeg godt lide sidens opbygning. At der står copy-right på alle billederne generer ikke mig, da det er så lyst tonet. Lykke til med salget, og måske bestiller jeg et par dukker ;-)
Avatar billede cpacan Nybegynder
04. november 2006 - 00:47 #13
Jeg kan rigtig godt lide designet!

To ting falder mig ind - Det giver uro, at du kører billederne på forsiden i karrussel, personligt ville jeg foretrække ét billede af gangen eller flere men mindre billeder. Og så er scrollbaren i tekstfeltet til højre unødvendigt.

Et aktivt link på e-mail på kontaktsiden?!
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
09. november 2006 - 12:54 #14
Så har jeg fået rettet lidt på sitet.

Det drejer sig om :

Forsiden
Menuen
Navigeringen
samt små bugs

/Kenneth
Avatar billede jowii Nybegynder
09. november 2006 - 14:53 #15
Sådan!

Mit kritik har du fået rettet. Meget bedre nu.

Håber du selv kan se den positive forskel.
Avatar billede cpacan Nybegynder
09. november 2006 - 15:51 #16
Jeg er også positiv:-)