Avatar billede mads_ks Nybegynder
02. november 2006 - 09:14 Der er 1 løsning

Asus A8N-SLI Deluxe boot problemer.

Hey...

Har et lille problem med at få min computer til at boote fra den rigtige disk.
Mit bundkort er et Asus A8N-Sli Deluxe.
Jeg har 3 diske på min PATA controllere, og 4 diske på min Nvidia Sata controller, og så har jeg 2 diske der sidder i RAID0 på den sidste SATA controller, og det er DEM jeg gerne vil boote fra. Og det kan jeg sagtens så længe jeg kun har op til 6 af de sidste diske sat til. Når jeg sætter den sidste disk til, forsvinder mit array fra bios boot rækkefølgen, og kan ikke få det frem igen... Altså når alle diskene er sat til kan jeg vælge mellem at boote fra alle diskene, pånær det RAID0 array som jeg vil...

Altså, når jeg sætter de 4 diske på Nvidia sata controlleren og 3 diske på pata controlleren, udgår min silicon controller fra boot-rækkefølgen i bios.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
02. november 2006 - 17:11 #1
virker