Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:43 Der er 18 kommentarer

Ny skærm. Men hva for en ?

Hej

Jeg er på jagt efter eb fladskærm, den skal bruges meget til spil,
men også meget ude i windows.

Det skal være en fladskærm.

Det skal være en 19 tommer.

Jeg har kigget lidt på den her :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183060

Den må max koste 2200-2300 kr

Håber i kan hjælp :)
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:43 #1
eb=en ;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:48 #2
Det er en super lækker skærm, har selv 2.. kan godt li de er helt tynde i siderne, så man kan have 2 stående ved siden af hinanden :D :D

Eneste man kunne ønske sig var en højere opløsning 1280x1024 er ikke ret meget til en 19".. Men det er vist standard på markedet lige pt.
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2006 - 16:16 #3
Jeg ville kigge på hvad der er i prisklassen og checke www.prad.de for hvilket panel de har. Du skal gå efter S-IPS, P-MVA eller S-PVA - De to sidste skal være med Overdrive-teknologi... Du skal ikke gå efter skærme med TN-paneler (de er billigst)...
S-IPS på ca 10ms er fint til gaming f.eks. - jeg sidder med en 20.1" 16ms skærm med S-IPS-panel - Det er FINT og jeg ser ingen ghosting (spiller CS:S)...

Se evt. www.flatpanels.dk også!
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2006 - 16:16 #4
Jeg mener at LG og Philips har nogle billige gode nogen med S-IPS - Kender ikke markedet for P-MVA og S-PVA med Overdrive...
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 16:49 #5
Men det der bare bekrømre mig MEGET er under kommentar der står: jeg valgte så at købe denne skærm, mit første indtryk var fed skærm og flotte farver.

Så ville jeg teste den i couter strike source.

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ. den lagger maks og der er trailing efter en HE diverse granader. hvad sker der. den skulle være en 2 ms skærm, men min gamle LG1915s 12 ms er sgu meget bedre.

Jeg var ikke tilfreds med denne skærm, den røg retur med det samme, jeg testede den i butikken med need for speed der var den sgu go, men da jeg fik den hjem og satte den til mit CSS var den skod. den klar meget hurtige bevægelser flot, men langsomme og midt imellem lagger den maks....... DÅRLIG SKÆRM

Det er ikk så godt :S
Men kan det ikk være at han har en dårlig computer eller grafikkort ?
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2006 - 17:38 #6
tjah, det kan godt være at den ikke er god - den har et TN-panel i maven, så sådan en ville jeg i hvert tilfælde ikke selv købe: http://www.prad.de/guide/screen2686.html
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:09 #7
Dvs at skærmen ikk er go ? nu er jeg helt væk :S
Hva for en skal jeg så vælge ?
Avatar billede gf Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:15 #8
Det kan også være dit grafikkort der ikke er såhurtig i høje opløsninger.

mvh gf
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:40 #9
Jeg har ikk købt den.. men det er en kommentar på edbpriser... Prøv at læse den kommentar som hedder: ER DEN GO TIL SPIL

Prøv at læs alt hva der er skrevet i den indlæg... der er en a dem som er meget skuffet over den, pga at den lagger meget... så er det at jeg spørg om der er flere der har det problem eller om det er hans computer der er langsom eller hans grafikkort der er dårlig?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. oktober 2006 - 18:53 #10
hamselv123 -> Hvis han har brugt VGA kabel til den så er forklaringen der. Han skal bruge DVI for VGA har ikke båndbredde nok når man kommer op i de opløsninger. Med mindre han anfører at han har brugt DVI så vil jeg tage den der anmeldelse med et gran salt. Egentlig burde alle tvinges til i den slags kommentarer at anføre det.
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 19:15 #11
Okey... Men dvs det er den bedste skærm til den pris ? som skal bruges til mit formål ?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. oktober 2006 - 19:22 #12
Ud over det kender jeg intet til selve skærmen her. Det var bare en kommentar på det at basere sine købsbeslutninger udelukkende på betragtninger fra forbrugere. Men med IT journalister er det egentlig ikke meget forskelligt - de ved ofte heller ikke en hujende klap om hvad de egentlig anmelder.
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
31. oktober 2006 - 21:14 #13
Okey... Men er det den bedste "Gamer" skærm? Og den bedste skærm til de penge? Fordi det er ikk så godt hvis skærmen er nogen skidt..
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2006 - 22:16 #14
Jeg er ret sikker på at det ikke er den bedste gamerskærm ;) Nu kender jeg ikke lige det prisleje, men alene det at den er baseret på et TN-panel... ;P
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
01. november 2006 - 15:13 #15
Okey.... TN-panel ? godt eller skidt ?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. november 2006 - 19:59 #16
Som jeg har skrevet, TN-panel = skidt ;)
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
02. november 2006 - 15:27 #17
okey ikk så godt :S hva så med den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171634
?
Avatar billede hamselv123 Nybegynder
24. februar 2007 - 09:56 #18
Lukket