Avatar billede mosquito Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dansk tegnsæt på en engelsk sproget server fejler

På mit site anvender jeg masterpage. På masterpage har jeg en property hvor jeg sætter bynavnet på siden.

Ved første kald henter jeg bynavnet fra database og gemmer det i en cookie.

På alle siderne henter jeg bynavnet fra denne cookie, men nogle sider viser bynavnet forkert selvom de alle anvender samme masterpage og samme cookie.

ex. Ringkøbing ~ Ringkøbing

Her henter jeg bynavn:
PublicMasterpage masterpage = (PublicMasterpage)Master;
masterpage.Bynavn = Request.Cookies["bynavn"].Value;

i min web.config har jeg følgende sat:
<globalization
  fileEncoding="utf-8"
  requestEncoding="utf-8"
  responseEncoding="utf-8"
  culture="da-DK"
  uiCulture="da-DK"
/>

I mit udviklingsmiljø har jeg ingen fejl, men uploader jeg sitet til vores engelsk sproget server opstår fejlen.

Hvordan løser jeg problemet?? Hvor er det jeg fejler.
Avatar billede jokkejensen Novice
31. oktober 2006 - 12:36 #1
har du sat meta content type ?
Avatar billede mosquito Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:38 #2
nej.
Avatar billede mosquito Nybegynder
23. november 2006 - 14:12 #3
lukker spørgsmål. har sat content type der ikke gjorde forskel. kalder jeg bynavn fra db istedet for cookie, er problemet løst. wird...