Avatar billede flol Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

brænding af DVD dårlige resultater

Hej..!
jeg har et problem med brænding af dvd film, problemt er at når jeg har brændt en dvd og vil se den i min dvd'afspiller, Hakker filmen en del. hvad kan det skyldes ?
har converteret avi om til dvd format, og filmen virker fint på min computer, men ligeså snart jeg brænder ned på en DVDskive hakker / springer den i afspilningen.
bruger Nero 6  - som brændings program
og VSO ConvertXtoDvd  - til convertering
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:16 #1
Det kan være dine skiver, eller en dårlig brænder (læs ustabil i lejer), der dermed laver en dårlig brænding. DVD drev i computere er som regel mere large over for dårlige brændinger. Prøv en lavere hastighed, og et andet mediemærke. Og sørg for at din DVD afspiller i stuen står fuldstændig plan.
Avatar billede flol Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:51 #2
okay .. kan det passe der skal så meget til for at se DVD video'er men selv har brændt..?
tidligere har jeg brændt DVD der ikke fejler noget.. men det er som om det er blevet ringere, det er en dudl double layer dvd brænder 16x, den burgte da være god nok ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:00 #3
Had siger din afspiller til dine gamle DVD'er? Hvis det ikke er det samme, er det medierne eller brænderen det er galt med. En DVD brænder er jo også et mekanisk værktøj, og bliver dermed slidt i lejerne m.m.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:08 #4
Har ´du prøvet at køre skiven på pc'en og hakker den også der?
Avatar billede flol Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:10 #5
ja der hakker den lige så meget :/
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:11 #6
Hvad mærke medie brænder du på?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:18 #7
Når den også opfører sig sådan på det drev, den er brændt på, er der ikke noget i vejen med din dvd-afspiller men enten pc-drevet eller mediet. Lad os håbe det er mediet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2006 - 23:58 #8
Prøv at brænde med den laveste hastighed du kan.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 00:05 #9
Ok, jeg forstod det kun var på afspilleren det hakkede. Mit bedste bud må være dine medier.
Avatar billede flol Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:19 #10
arrh tror måske også det kan være mine medie skiver, hmm der hvor jeg købte dem stod der : DVD+R 4.7 GB No Name 16xSpeed - heh det var noget af det billigste... kan vel meget godt være det ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:58 #11
Ja, uden tvivl, det kan ikke betale sig at købe de billigste skiver, de bliver meget hurtigt de dyreste skiver, du har købt, eftersom du kun kan bruge dem til at fylde skraldespanden op med. Køb mærkevarer som f.eks. Verbatim. Du giver måske kun 50 øre mere pr. skive, men til gengæld virker de :-)
Avatar billede flol Nybegynder
31. oktober 2006 - 10:08 #12
Ja det tror jeg at jeg gør så :)
tak for hjælpen..!
kast et svar
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 10:13 #13
Ok.
Avatar billede tayfurdk Nybegynder
13. november 2008 - 21:52 #14
Jeg har også d samme problem..!

jeg har knoklet med det i flere år,,  men resultat er stadig det samme