Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 16:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne vinduer fra link

hej, når jeg trykke på et link til en hjemmeside i internet explorer (f.eks. efter en google-søgning) som skal åbnes i et nyt vindue ...sker der intet! - dvs, jeg kan ikke åbne links der vidrefører mig til  nye side ved at åbne et nyt vindue. Det samme gælder når jeg fra messenger trykker på mail-ikonet for at komme ind på min emailkonto: heller ikke her åbnes det nye vindue med min indbakke. Nogen der kan hjælpe? Jeg har kørt superAntispyware og Ewido, men de har ikke hjulpet...
Mange Tak.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2006 - 17:05 #1
Hvis det ellers har virket tidligre, så prøv lige dette først.
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem.
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:22 #2
har prøvet nu, men det hjælper ikke. Kan stadig ikke åbne links der viderefører til et nyt ie-vindue.
I øvrigt kunne jeg ikke slette
~DF61A7.tmp
jusched.log
Perflib_Perfdata_ce4.dat
Perflib_Perfdata_9f8.dat
Perflib_Perfdata_d20.dat

i  Temp-mappen, idet den sagde at de muligvis var i brug...
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 17:24 #3
Virker det, hvis du højreklikker > Åbn i et nyt vindue"?
Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:27 #4
nej, jeg har lige prøvet at søge efter politiken på google: trykker jeg på linket med shift-tasten sker der ikke noget og det samme gælder hvis jeg klikker "åbn i nyt vindue". Det eneste jeg kan se sker er at selve IE vinduet med gogglesøgningen lige blinker en (meget) hurtig gang.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 17:32 #5
Her er et link fra Microsoft med forskellige løsninger:

http://support.microsoft.com/kb/281679/EN-US/
Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:33 #6
ok prøver det lige...(link, hehe, nu skal jeg kopiere det ind i adressefeltet.. ;) )
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 17:39 #7
Arrg!!

Godt, du selv ved, hvordan det gøres!
Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:47 #8
hey milter, det virkede...send et svar så du ka få dine point!
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 18:13 #9
Kommer her med tak :)

Var det "regsvr32 urlmon.dll" -løsningen eller "Shell32.dll" eller en af de andre, der virkede?
Avatar billede seb97 Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:14 #10
jeg prøvede dem alle og så genstartede jeg ...og så virkede det...
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 18:48 #11
:-)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 18:59 #12
Hvad kan årsagen være? Jeg har haft det samme problem og fulgte milters link, så nu er problemet løst.
Hvordan fandt milter frem til linket?
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 19:23 #13
En søgning på Google, men jeg kan ikke huske søgeordene.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 19:44 #14
Nå, jeg var vist også lige hurtig nok.
Nu har jeg kopieret dem allesammen ind i kør, men det fungerer stadigvæk ikke. Jeg skal højreklikke for at åbne.
Det er da mystisk, at flere får det samme problem samtidig.
Selvom det da er en lille trøst.
Jeg fortsætter med instrukserne i linket.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2006 - 10:36 #15
Gåden er løst: det er ejendommens forbindelse, der er voldsomt kludder i. Man forsøger på 3. uge at finde synderen, så jeg tar det med ro. Tak til jer, der bar og fulgte...