Avatar billede lbos Nybegynder
27. oktober 2006 - 17:11 Der er 6 kommentarer

bærbar acer når jeg prøver at instalerer xpsp2 fryser den med det

bærbar acer når jeg prøver at instalerer xpsp2 fryser den med det samme lige gyldigt hvad jeg prøver er det som om den gir et lille klik også er der intet der virker Hjælp ;O)
i windows fryser den ved opstart hvad kan der være galt
Jeg har lige købt nye ram troede det var det der var problemet men nej ?????
downloadet et program fra seagate der skulle tjekke disken men nej den frøs med det samme ????
Avatar billede japping Nybegynder
27. oktober 2006 - 17:23 #1
Et input: kontroller at der ikke er viruskontrol i BIOS'en.
Avatar billede lbos Nybegynder
27. oktober 2006 - 17:54 #2
der er næsten intet i bios
det er en travelmate 2000 der er faktisk intet man kan lave om på i bios
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2006 - 18:55 #3
Jeg er ikke sikker på hvad du mener ?
Skal det forståes sådan at du vil installere fra cd`en, med win. XP SP2 ?
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede lbos Nybegynder
28. oktober 2006 - 07:13 #4
ja men det har jeg prøvet men i bios menyen er der ikke så meget man kan stille på
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2006 - 10:11 #5
Jeg har lige prøvet på en Acer Aspire 3000, den kommer i første skærmbillede under opstart med følgende:
Tryk på F2 for Setup, nå man gør det så kommer man i BIOS og der står så nederst
F9 Setup Defaults - F10 Save and Exit
Men prøv lige at gå ind i en af de "øverste" menuer med piletasterne
Gå hen til "main", kør med piletastene nedaftil du kommer til F12 Boot menu
Klik enter på den og vælg Enable og klik på enter
Tryk på F10 og den genstarter
Nu skal du under opstarten trykke på F12 og du får en BOOT MENU, her vælger du CD-ROM/DVD DRIVE og du skal selvfølgelig have din cd i drevet
Avatar billede lbos Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:36 #6
Hej Alt det der ved godt og kan sagtens boote men den fryser på et tidspunkt så har prøvet recovery cd og det virkede fint men da jeg op datrer til sp2 tjekker den om disk olads og det virker også fint lige til den kommer til at vil instalere så fryser den med det samme og kan kun slukke og genstarte :O(