Avatar billede vama Nybegynder
26. oktober 2006 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Critical system error dukker op nede ved uret.

Hej eksperter,
Har fået fanget mig noget skidt ved at hente noget der hedder truecodec. Nu er der en boble i nederste højre hjørne der siger  Critical System Error. de lokker også med at trykke på en boble for at hente et removal program, men det tør jeg ikke.
Jeg vedlægger en highjackthis log som i måske kan bruge til gennemsyn.
Håber på hjælp.
Mvh vama

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programme\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
c:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
C:\WINDOWS\system32\RemoteControlService.exe
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDsrvc.EXE
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Programme\TrueCodec\isamonitor.exe
C:\Programme\TrueCodec\pmsngr.exe
C:\Programme\TrueCodec\isamini.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programme\ASUS\Splendid\ACMON.exe
C:\Programme\TrueCodec\pmmon.exe
C:\Programme\Wireless Console 2\wcourier.exe
C:\Programme\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programme\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\ACEngSvr.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\PCMService.exe
C:\Programme\Winamp\winampa.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programme\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programme\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
C:\Programme\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Programme\QuickTime\qttask.exe
C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programme\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDrt.exe
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\SpTna.exe
C:\Programme\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\PROGRA~1\GEMEIN~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
C:\Programme\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programme\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Dokumente und Einstellungen\Torsten\Desktop\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://web.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=570
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7b4d79df-9ef0-429d-a0e9-d9b138c6a53b} - C:\Programme\TrueCodec\isaddon.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programme\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ACMON] C:\Programme\ASUS\Splendid\ACMON.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 2] C:\Programme\Wireless Console 2\wcourier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programme\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zshutdown] c:\sysprep\patch\sysprep.cmd
O4 - HKLM\..\Run: [ABLKSR] C:\windows\ABLKSR\ABLKSR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programme\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programme\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programme\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Programme\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Live Update] C:\Programme\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programme\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programme\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programme\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [RssReader] C:\Programme\RssReader\RssReader.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programme\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Konsole - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype add-on - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {8F48147B-78D9-40F9-ACC0-BDDE59B246F4} (AccountHelper Class) - http://www.tele2mail.com/static/apps/utils/AccountHelper.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: IfxWlxEN - C:\WINDOWS\SYSTEM32\IfxWlxEN.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O21 - SSODL: gaonic - {f31aee4a-1530-4fef-8537-79c6973bff9a} - C:\WINDOWS\system32\tazth.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programme\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programme\Gemeinsame Dateien\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - c:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - c:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ITE Remote Control Service (ITECIRService) - ITE Tech. Inc. - C:\WINDOWS\system32\RemoteControlService.exe
O23 - Service: SQL Server (MSSMLBIZ) (MSSQL$MSSMLBIZ) - Unknown owner - c:\Programme\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sMSSMLBIZ (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programme\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: Personal Secure Drive Service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDsrvc.EXE
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
Avatar billede vama Nybegynder
27. oktober 2006 - 01:41 #1
Har løst sig selv. Brugte Superantispyware og det var væk det skidt.
27. oktober 2006 - 13:09 #2
(Vi vil da gerne se en frisk HiJackThis log derefter...)
Avatar billede vama Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:46 #3
Her er den friske logfil

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
c:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
C:\WINDOWS\system32\RemoteControlService.exe
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDsrvc.EXE
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDrt.exe
c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\SpTna.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programme\ASUS\Splendid\ACMON.exe
C:\Programme\Wireless Console 2\wcourier.exe
C:\Programme\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programme\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\ACEngSvr.exe
C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\PCMService.exe
C:\Programme\Winamp\winampa.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
C:\Programme\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
C:\Programme\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Programme\QuickTime\qttask.exe
C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programme\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programme\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\PROGRA~1\GEMEIN~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programme\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Programme\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Programme\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programme\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programme\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programme\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Dokumente und Einstellungen\Torsten\Desktop\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://web.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=570
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programme\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programme\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ACMON] C:\Programme\ASUS\Splendid\ACMON.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 2] C:\Programme\Wireless Console 2\wcourier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programme\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zshutdown] c:\sysprep\patch\sysprep.cmd
O4 - HKLM\..\Run: [ABLKSR] C:\windows\ABLKSR\ABLKSR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programme\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programme\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programme\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Programme\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Live Update] C:\Programme\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programme\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programme\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programme\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [RssReader] C:\Programme\RssReader\RssReader.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programme\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programme\ASUS\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Konsole - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype add-on - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {8F48147B-78D9-40F9-ACC0-BDDE59B246F4} (AccountHelper Class) - http://www.tele2mail.com/static/apps/utils/AccountHelper.cab
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programme\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: IfxWlxEN - C:\WINDOWS\SYSTEM32\IfxWlxEN.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programme\ASUS\Mobile Theater\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programme\Gemeinsame Dateien\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - c:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - c:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ITE Remote Control Service (ITECIRService) - ITE Tech. Inc. - C:\WINDOWS\system32\RemoteControlService.exe
O23 - Service: SQL Server (MSSMLBIZ) (MSSQL$MSSMLBIZ) - Unknown owner - c:\Programme\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sMSSMLBIZ (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programme\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: Personal Secure Drive Service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - c:\Programme\Infineon\Security Platform Software\PSDsrvc.EXE
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programme\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
28. oktober 2006 - 19:28 #4
(Er putter så bedre nu?)
Avatar billede vama Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:14 #5
Den er ikke syg mere. Det er vel godt nok. :)
30. oktober 2006 - 06:59 #6
... også enig herfra ...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...
Avatar billede vama Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:40 #7
Tak for gode råd :)