Avatar billede cheshire Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem medmit skærmbillede/grafikkort?

Hejsa.

jeg har en ældre maskine med et sapphire radeon 9200 med 256 mb. Jeg har i den senere tid opdaget at lige fra opstart af pc og indtil windows xp'en er på plads kommer der en masse lodrette streger og prikker ligesom at min pc skriver en allerhelvedes masse volapyk i stedet for bare at fortælle mig hvad mig pc indeholder og nu her på det sidste er jeg osse blevet nød til og trykke på f1 før den går videre fra det billede hvor ram tælles op og man får oplyst hardwaren på pc'en.

Jeg har dags dato formateret harddisk og ligeledes slettet og oprettet partionerne uden at det hjalp. Jeg er i tvivl om det kan være virus eller lignende i bios'en eller rammene?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig da det er et rimelig træls problem og have.

hilsen  Cheshire
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 15:10 #1
det er med næsten 100% sikekrhed pga varme, kontroller din blæser for støv, og se om den i det hele taget kører rundt
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 15:10 #2
sikkerhed
Avatar billede cheshire Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:38 #3
det er osse tjekket og støv er fjernet ligesom blæseren er tjekket og det er helt okay begge dele, men problemet er ikke løst.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 15:52 #4
har du haft det overclocket ? (det kan hverken GPU, eller ram tåle uden bedre køling)
Avatar billede cheshire Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:33 #5
nej jeg har ikke prøvet at lege med dette område endnu så det er ikke der problemet er.

kan se at mit grafokkort heller ikke kører normalt idet windows kun kører med laveste indstillinger
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 16:47 #6
Avatar billede cheshire Nybegynder
24. november 2006 - 22:10 #7
det er intet som har hjulpet og derfor køber jeg et nyt kort i nærmeste fremtid.