Avatar billede spideren Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:49 Der er 9 kommentarer

Workgroup Server: Domain User Logon

Hej Alle

Jeg har en WorkGroup server som jeg har en masse admin brugere på..

Jeg vil gerne erstatte disse lokale brugere med modsvarende Domain Users.

Jeg ønsker IKKE at installere et domain, da jeg SKAL bruge mine lokale "Special" brugere!

Venligst forklar hvordan man kan adde INIT@DOMAIN.NU som member af local admin.

Jeg får fejlen at man ikke kan adde en domain bruger, hvis domainet ikke er listet i "Look In"

Please assist
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:54 #1
ingen domain users uden domæne, det giver vel lidt sig selv...men hvorfor ikke oprette et domæne, du kan jo sagtens kombinere det med lokale specialbrugere.. ??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 14:57 #2
helt enig, ingen domain user uden et domæne.
Avatar billede spideren Nybegynder
27. oktober 2006 - 09:54 #3
Jeg gider ikke have 20 Admin users på hver maskine, det er for farligt

Jeg har 100 servere hvis der er en maskine som en bruger ikke benytter i 6 mdr er det samme kode og det er ikke sikkert, med domaine opslag ville han have EN kode til hvert system :)

Nå men hvis det ikke kan lade sig gøre vil jeg bare bruge lokal users :(

Tak for hurtigt svar
Avatar billede spine Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:10 #4
selv tak, og på forhånd tak for point.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
27. oktober 2006 - 10:54 #5
ja jeg forstår det ikke helt, du kan sagtens kombinere de to ting, så du opnår både central styring af password politik, og brugerne stadig har special rettigheder på deres maskine.
Avatar billede spine Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:12 #6
rpincipielt er jeg enig med Niels... men det kræver jo selvfølgelig at man kender den konkrete situation for at vide det :)
Avatar billede spideren Nybegynder
27. oktober 2006 - 22:46 #7
Jeg har flere lukket miljøer, alle disse kører i deres egen WORKGROUP

Nu pga sikkerhed skal alle brugere logge på med egen brugerID, dette er også fint for de miljøer der kører Domains, men for dem som ikke kører domain er det er administrativt helvede
Hvis det er muligt at have 5xWorkgroups, der hver består af 4 servere, på hver workgroup skal man kunne definere brugere som KUN har adgang til enkelte specialle maskiner..

Hvordan kan man lave central password politik, uden brug af domain?

Jeg opretter gerne et nyt spørgsmål til dette, og udlodder 200 points igen :)
Men vil have svaret inden jeg opretter nye tråd, eller et "JA det kan lade sig gøre!" ;)

Ser frem til jeres hurtige svar ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. oktober 2006 - 00:15 #8
du kan altså godt have et domain, hvor brugerne KUN kan logge på bestemte maskiner
Avatar billede spideren Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:54 #9
Det er ikke hvad der er ønsket, jeg ville helst lave et forest med en masse subdomænes for at kunne lave globale users, men det er af sikkerheds grunde ikke tilladt, ligesom et stort domæne heller ikke er..

Ydermere har vi en del clustre og dette kræver unikke domains ;(

Derfor kører vi workgroup mode, og jeg vil gerne i workgroup mode have en central server der logges op imod, uden at det er et domain