Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:19 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Internet regningen stiger!

Hejsa folkens, jeg henvender mig til jer for hjælp!
Jeg bor sammen med min kæreste i kælderen hos svigerforældrene.
Og jeg kan sige med det samme at jeg er ik noget særlig populær.
Mit problem er at svigernes internetregning stiger og stiger, og svigerfar som er datamatiker påstår at der bliver downloaded 300mb om dagen! Det fatter jeg ikke, for jeg besøger kun 3 hjemmesider om dagen, for ikke at snakke om at jeg slet ikke har plads til så meget på min PC.
Jeg har været en omhyggelig downloader, men gider sgu ik mere, siden jeg flyttede hjemmefra.
Her i hjemmet er der en wireless switch, og min teori er at enten er det adaware eller er det en der har hacket sig ind i nætværket som bruger alt internetted.
Hvordan stopper man sådan noget? Og er der en mulighed for at finde den persons IP adresse?
Kan man se hvor der bliver downloaded til?
For nu har min ide været at slukke for den trådløse switch for at finde ud af om det ændrer på regningen... Men ak... de lytter aldrig.
Og hvis det ikke stopper får jeg skylden for det hele.
Så jeg siger Mange tak om nogen gider at hjælpe!!!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:32 #1
hmm  er løsningen ikke bare at få et fast abb. i stedet for at have et som forbrugsafregnet ? Så er I fri for altid at skulle tænke over hvor lidt og hvor meget i er på nettet ??

I egenskaber for netforbindelsen, der mener jeg man kan se hvor meget der er hentet i hver session man har været på nettet, men den måler jo kun for hver gang pc´en er startet....

Men synes I skulle overveje alm. adsl / bredbånd.!! Så må i jo dele regningen med Svigerfar, og så er i fri for at komme op og skændes over regningen, da den er ens altid. Der er ikke noget værre end penge der kan skille folk fra hinanden... husk det.!!
Avatar billede kringleraket Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:41 #2
Måske du kan bruge noget her fra?
http://www.dumeter.com/
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:53 #3
Kunne også være at din / din svigerfars pc var inficeret med en eller flere former for spyware.
Avatar billede danish1977 Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:15 #4
Et temmeligt sikkert bud er at nogen nok har adgang til dit trådløse access-point/din trådløse router(Switch??).
Hvis den trådløse forbindelse ikke er med kode, så har alle adgang til den udefra, såfremt signalet er stærkt nok.
Hvis det ikke er dig, og din svigermekanik skælder ud, er der en god chance for at andre er med på din bekostning. Prøv at koble dit trådløse udstyr fra en dags tid, skulle nok være muligt, så får du hurtigt svar på om det er andre.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 12:20 #5
Jeg ville straks opdatere WiFi-access point/routerens firmware, og sætte WPA-PSK/TKIP sikkerhed til og ændre opsætningen på alle PC'er der bruger den, så det passer...
Det lyder meget som om der er en der har sneget sig adgang til jeres access point/router.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 12:21 #6
Og helt enig med christiansenbo - Få noget flatrate ADSL fra en billig udbyder...
26. oktober 2006 - 14:02 #7
Helt enig med hensyn til flatrate !!
Hvis man er mere en én bruger og anvender internet mere end bare for at hente sin E-mail om søndagen så bør flatrate vælges...

Bare at starte en Netbank forside + login 'koster' 1-3Mb (á 99 øre pr. MB) + det løse...
26. oktober 2006 - 14:03 #8
Samme mht opdateringer fra WindowsUpdate (som selvfølgelig gennemføres!) samt Opdateringer fra ens Sikkerheds/Antivirus program (som selvfølgelig gennemføres!) 'koster' jo også noget - hvergang.
26. oktober 2006 - 14:07 #9
... for at være rimelig sikker på at der ikke er 'utøj' / uønskede elementer på din (eller svigerfars) PC som uønsket bruger din/jeres forbindelse så gennemfør dette:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/hijackthis.htm ...

Læg Loggen her i denne tråd...
Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:34 #10
Jeg vil lige sige at jeg har forstand på internet og computer, jeg er ikke helt newbie. Det er sådan set ligemeget om vi har flatrate eller ikke. Der bliver stadigvæk brugt for meget! Og svigerfar gider ikke at nogen anden end huset bruger interneted.
Skal lige sige at jeg bor på Færøerne, vi har ikke flatrate bredbånd :(
Det er nok en hacker eller spyware
Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:35 #11
ps. Wireless routeren er krypteret med kode
Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:44 #12
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13.44.05, on 26-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\System32\basfipm.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CleanMyPC\Registry Cleaner\RCScheduler.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Farodane\Skrivebord\Harald\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///C:/Arkiv/homepage.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = wmplayer.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-gb\msntb.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-gb\msntb.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NI.UWFX5_0001_LP] "C:\Documents and Settings\Farodane\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RALG72BY\WinFixer2005ScannerInstall[1].exe"
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SymProbe.exe -r "C:\Programmer\Norton AntiVirus\CfgWiz.exe" /GUID {0D7956A2-5A08-4ec2-A72C-DF8495A66016} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NI.UWFX5RS_0001_0808] "C:\Documents and Settings\Farodane\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\UWXPDN7N\WFXScanR[1].exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Cleaner Scheduler] "C:\Programmer\CleanMyPC\Registry Cleaner\RCScheduler.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent] "C:\Programmer\BitTorrent\bittorrent.exe" --force_start_minimized
O4 - Global Startup: CanoScan FB310 Utilities.lnk = C:\WINDOWS\TWAIN_32\CANON\FB310\Scaner32.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://www.lyricshosting.com
O15 - Trusted Zone: http://cache.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: http://www.ysbweb.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540000} (CInstall Class) - http://www.spywarestormer.com/files2/Install.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.2.1.87.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1155387105972
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - https://bsl.gjaldstovan.fo/sre/ICSScanner.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: unsvc - C:\WINDOWS\system32\INETSRV\unsvc.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: xxwwu - C:\WINDOWS\system32\xxwwu.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Broadcom ASF IP monitoring service v6.0.3 (BAsfIpM) - Broadcom Corp. - C:\WINDOWS\System32\basfipm.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sSQLEXPRESS (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:05 #13
Nu er jeg ikke den stærkeste i spyware, men at du har www.ysbweb.com liggende som trusted zone tyder på at du har noget skidt indenbords.

Den del vil jeg dog overlade til dr1 eller en anden -)
26. oktober 2006 - 16:32 #14
Ti hi - det siger næsten sig selv:

[BitTorrent] !!!

Du får lige 'talen' :
Her er hvorfor torrents og alle andre P2P systemer skal fjernes, før vi gider røre ved det:
Her er lidt læsning om P2P og risici ved at bruge dem.

http://newz.dk/forum/item/51863/ - http://www.benedelman.org/news/010205-1.html (engelsk desværre)
http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/online/p2p_file_sharing.mspx
http://www.computerworld.dk/art/29010
http://www.pressbox.dk/Default.asp?obj=arkiv&id=10118

P2P er noget skrammel, man åbner sin maskine for omverdenen, det beskyttelse man i dyre domme har købt, eller hentet freewareversioner af, bliver udsat for alle mulige angreb, heldigvis kan nogle programmer holde det ude, men da det i sagens natur er "skidt"programmøren der er foran, vil der uværgerligt slippe noget igennem.

Den seneste tids debat om Rootkits, og hvor stort et problem de allerede er, burde også få folk til at genoverveje brugen af P2P.
http://www.computerforensics.dk/rootkits.htm
Der er ingen garanti for at det spil, program, film eller musik man henter ikke er inficeret, tværtimod er risikoen for det enorm.

... og der er allerede andre uønskede elementer ifølge din Log !!!
26. oktober 2006 - 16:33 #15
... så at der 'kun' er registeret ~300Mb er faktisk lidt !!!
26. oktober 2006 - 16:56 #16
Afinstaller
* BitTorrent
* Microsoft AntiSpyware (Ny version følger)
via
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Tilføj/Fjern programmer.

Genstart for at fuldføre afinstalationen.
------------------------------------------------------------------------

Her er en lang procedure - evt. udskriv den først...
Det bliver du nød til da BitTorrent har været på spil...
---------------------------------------------------------------

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [NI.UWFX5_0001_LP] "C:\Documents and Settings\Farodane\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RALG72BY\WinFixer2005ScannerInstall[1].exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NI.UWFX5RS_0001_0808] "C:\Documents and Settings\Farodane\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\UWXPDN7N\WFXScanR[1].exe"
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent] "C:\Programmer\BitTorrent\bittorrent.exe" --force_start_minimized
O15 - Trusted Zone: http://www.lyricshosting.com
O15 - Trusted Zone: http://cache.ysbweb.com
O15 - Trusted Zone: http://www.ysbweb.com
O20 - Winlogon Notify: unsvc - C:\WINDOWS\system32\INETSRV\unsvc.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: xxwwu - C:\WINDOWS\system32\xxwwu.dll (file missing)

---------------------------------------------------------------

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Programmer\BitTorrent\ <- Hele mappen
C:\WINDOWS\system32\INETSRV\unsvc.dll
C:\WINDOWS\system32\xxwwu.dll
---------------------------------------------------------------

Genstart normalt
---------------------------------------------------------------------

Hent denne engangsscanner:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe (Gem programmet på skrivebordet, så du let kan finde det til senere brug)

Hvis din firewall blokerer for ftp adresser, kan du hente programmet her:
http://spywareinfo.dk/download/drweb-cureit.exe
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Hent Ewido http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Manual til Ewido http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm

Opdater straks efter installationen programmet. Lad være med at slette noget med Ewido fra normal tilstand. Vent til du kommer i fejlsikret tilstand. Du kan evt. højreklikke på ikonet E nede ved uret, og klikke på shutdown guard, så er du sikker på, at programmet venter med at fjerne snavs, til du er i fejlsikret tilstand.
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Download free Trial af SuperAntiSpyware Proff til Skrivebordet, http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe
Installer den, og lad den opdatere med nyeste opdateringer.
Så vil den spørge om din mail adresse, det er op til dig selv om du vil udfylde det.Tryk så på Næste og Næste igen -Udfør.
Dansk vejledning http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm
---------------------------------------------------------------------

Kør en fuld scanning med Ewido, og tillad programmet at fixe de ting, som det finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.
Programmet opretter en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.
Du kan se hvordan du skal oprette og gemme rapporten her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm
---------------------------------------------------------------------

DrWeb - Dobbeltklik på cureit exe filen laver den en kort startup/express scan.
Lad den fixe hvad den finder (Say Yes to all)
Derefter skal du klikke på Options -> Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved - Prompt on action.
Ved Move Path sletter du hvad der står, og skriver: c:\infected
Tryk på Anvend og derefter på OK.

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst  til højre, så scanner den, og fixer problemerne.

Når scanningen er færdig, gå op i file - Tryk på - Save Report list.
Så ligger der en en fil der her hedder drweb.csv (åbnes med Notebook/Notepad - på skrivebordet.
Luk Programmet
---------------------------------------------------------------------

Start superantispyware ved at højreklikke på den gule og sorte bille ved uret

Tryk på - Scan for, Adware,Malware - linjen
Tryk på - Preference - Knappen.
Fjern flueben ved - Start SuperAntiSpyware when Windows starts.

Tryk på Fanebladet - Scanning control.
Ved scanning options, skal der kun være flueben i de to nederste
Fanebladet - Real Time Protections. Fjerner du fluben ved - Enable Real Time Protection
Tryk så på Close

Tryk på - Scan Your computer - Knappen. sæt flueben ved de drev der skal scannes. Det er vigtigt at drev hvor Windows (systemdrevet) ligger, har et flueben.
Flyt så prikken ved - Perform quick Scan, ned til - Perform complete Scan.
Tryk på Næste, så går den i gang med at scanne.

Det kan godt tage lang tid hvis du har meget på computeren

Når scanninngen er færdig popper der en boks op, tryk OK.
Sæt flueben ved alt den har fundet - næste. Så vil den fixe/slette infektionerne.

Lad den genstarte.
---------------------------------------------------------------------

Efter genstart -

Åben SuperAntiSpyware igen
Tryk på Preferences, vælg Statistics/Logs
Marker loggen i det lille vindue og tryk på View Log.
Kopier teksten herind sammen med loggen fra Ewido og loggen fra DrWeb (drweb csv)

Sammen med en frisk Log fra HiJackThis...

NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!

------------------------------------------------------------------------

PS: Ny version af Microsoft AntiSpyware -> MS Defender (nu er den ikke BETA mere!)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=435bfce7-da2b-4a6a-afa4-f7f14e605a0d&displaylang=en&Hash=QKQHLK
Men vent med den til jeg 'godkender' ..
28. oktober 2006 - 19:30 #17
(Der er langt til Færøerne?)
Avatar billede sniperdot Nybegynder
03. november 2006 - 17:34 #18
hey hey, så er jeg tilbage...
Jeg lavede alt det som dr1 sagde, og det ser ud til at det skulle hjælpe.
Jeg holder dog også øje med den trådløse router og slukker den når jeg ikke bruger den.
Såeh, dr1 hvis du lige laver et svar så accepterer jeg gerne :)
03. november 2006 - 20:35 #19
Jeg skal liiiiige se en frisk HiJackThis Log ...
30. november 2006 - 16:37 #20
???
Avatar billede sniperdot Nybegynder
01. december 2006 - 13:27 #21
Sorry, jeg har haft ekstremt meget at lave.
For grunde jeg ikke gider at snakke om har jeg ikke adgang til den smittede bærbare PC som jeg havde brug for hjælp til, og jeg bor nu i en anden by.
Det hjalp, det huskede jeg, så hvis du gider at lave et svar så jeg kan komme videre, fordi jeg har 1000 andre ting at tænke på lige nu...
01. december 2006 - 13:45 #22
Ping...

(Det var et [svar]...)