Avatar billede kfd Praktikant
25. oktober 2006 - 22:05 Der er 9 kommentarer

Hvilken navigation skal jeg vælge

Hej

Jeg skal ud og have nyt navigationsanlæg. Jeg har følgende krav jeg gerne vil have opfyldt.

Rimelig billig (under 2500 kr.)
Skal kunne køre udelukkende på batteri i ca. 10 timer.
Jeg kører som sælger og skal finde ca. 10-15 adresser hver dag derfor skal det være hurtigt om effektivt og indtaste adresser på den.

Jeg har selv kigget lidt på Acer D100 men er blevet lidt afskreækket af nogle anmeldelser hvor der står den er svær at taste adresser på....

Hvilken vil I anbefale med ovenstående krav in mente?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2006 - 22:18 #1
Avatar billede kfd Praktikant
26. oktober 2006 - 10:11 #2
Ser også ok ud men batteritiden er kun omkring 4 timer så vidt jeg kan se på diverse sider.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2006 - 19:49 #3
Du vil ikke finde en gps med batterilevetid på op til 10 timer når vi snakker næsten konstant brug.

Hvorfor kan du ikke bruge en autolader når du kører i bil?
Avatar billede kfd Praktikant
26. oktober 2006 - 20:05 #4
Det kan jeg også, men jeg vil gerne have én med en god lang batteritid på. Skal skifte bil nogle gange om dagen derfor ville det være nemt hvis man kunne putte den i lommen uden alt for mange ledninger. Det vil ikke være konstant brug i samtlige 10 timer. Acer D100 har 10 timers batteritid. Men mindre kan selvfølgelig gøre det.

Har været inde på edbpriser.dk og se prisen på loox n100. Billigste pris er 2700-2800 kr. Nogen der har kendskab til et billigere sted evt. en brugt én af slagsen......
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:15 #5
Nuvi 350 er nede i 3500 kr og skulle kunne holde i op til 8 timer. Derudover er den lige til at tage med i lommen. Hvis du ikke har brug for hele europa, kan du evt. kigge paa en Nuvi 300 som kun daekker skandinavien og kun koster 2800 kr.
Bias: Har selv lige koebt en 350 for en lille maaned siden.
Avatar billede kfd Praktikant
26. oktober 2006 - 20:34 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2006 - 20:52 #7
Kender ikke Miomap softwaren som jo er det 100% vigtigste i en gps.

http://shop.vicsat.dk/images/shopdownloadfiles/X300_Flyer_256MB.pdf - op til 7 timer iflg. vicsat.
Avatar billede kfd Praktikant
26. oktober 2006 - 21:08 #8
Hvis man så vælger og se bort fra mit krav om batteri, er dette så ikke et virkelig godt køb?!?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. oktober 2006 - 21:18 #9
Goer dig selv den tjeneste at soege efter reviews og tests om dem du taenker paa at koebe. Jeg overvejede selv at koebe en mio c710, men den fik slet ikke saa god review som nuvi eller tomtom, paa trods af at den havde flere features.
Som john_stigers siger, saa kommer det an paa kort kvaliteten og hvor god den er til at soege den bedste rute.