Avatar billede qwerty123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:48 Der er 4 kommentarer

brænding af film dvds

Hey

Jeg står med en bunke .avi filer og andre film formater, jeg vil brænde over på en dvd skive så jeg kan afspille dem i min dvd maskine, først prøvede jeg at lave en alm. dvd cd, men i dvd afspilleren kan den så ikke læse mine filer derpå åbenbart for den siger der ikke er noget på, hvis jeg så prøver at lave en dvd video cd, så kan jeg ikke flytte filer fra pc'en over i vinduet med dvd'en...??

btw bruer Nero til at brænde med

på forhånd tak

(er det fordi filmene skal være et bestemt format? hvis ja hvilket)
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 19:05 #1
Du skal konvertere filmene til DVD-format. Bemærk at der nok kun kan være én film pr. DVD...

http://www.doom9.org/index.html?/mpg/avi2dvdr.htm
http://www.afterdawn.com/guides/archive/convert_avi_to_dvd.cfm

Google søgning om emnet:

http://google.com/search?q=%22avi+to+dvd%22
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:30 #2
Okay, det vil så sige at jeg f.eks. ikke kan lave dem om til et andet format, og så have plads til mange flere film på en dvd skive?
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 19:42 #3
Ikke som din afspiller kan afspille. Jeg har en KISS-afspiller, den kan godt afspille de fleste DivX/XviD-film (avi'er), så jeg kan bare brænde dem ud på en DVD-skive hvis jeg ville...
Du kan godt gøre bitraten lavere, men kvaliteten bliver også derefter. Jeg vil sige MAX 3 timer på én enkeltlagssskive, og det er med et væsentligt kvalitetstab.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:47 #4
Du kan nemt lave DVD med ConvertXtoDVD