Avatar billede htmlbugg Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med & i if() tag

Hej. Jeg er igang med at lave et meget simpelt login i php der kun skal gælde for en bruger.

Det er til et "redigeringscenter" på min side.

Det er så sådan at min kode ser sådan her ud:

<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<?php

$tal = $_POST['tal'];
$navn = $_POST['navn'];
$pass = $_POST['pass'];

if ($tal == "**********" && $navn == "********" && $pass = "********")
{

echo "<html><head><title>Redigeringscenter</title></head><frameset frameborder=\"0\" framespacing=\"0\" cols=\"200,*\"><frame src=\"menu.htm\" scrolling=\"AUTO\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\"><frame src=\"front.htm\" scrolling=\"AUTO\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\"></html>";
}
else
{
echo "Du har ikke skrevet de rigtige oplysninger.";
}

?>

... Det er så sådan at den virker med tallet og navn hvis de ikke er det rigtige kommer man ikke ind, men koden er den fuldkommen ligeglad med og det er jo ikke meningen :)
Og jeg har tjekket min form der sender tal, navn og pass... Der står det rigtige i deres name="" tag som der gør i POST vars'ne her i denne kode :)

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 12:55 #1
$pass = "********"

skal være:

$pass == "********"
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 12:58 #2
$pass = "********"

skal være:

$pass == "********"
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:03 #3
Haha havde jeg ikke lige tænkt på :) Men er os stadig ny :) Takker! :D
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 13:15 #4
Så lidt :) Weird at min kommentar blev postet to gange :P