Avatar billede jthyge Mester
23. oktober 2006 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet, dog lokalt net?

Hej

Jeg har et problem med en computer.

computeren er tilsluttet et lokalt netværk, man kan ikke kommer på internettet.

Der er  fuld adgang til andet på netværket, bare ikke internettet.

Problemet er kommet pludseligt, og internettet har viket tideligere.

Nogen der har en ide til hvad det kan være?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:51 #1
Prøv at restarte din router.
Avatar billede jthyge Mester
23. oktober 2006 - 21:57 #2
Tror ikke det er routeren. De andre computere på netværket er på internettet!
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:10 #3
Har du prøvet at genstarte computeren så? Eller prøvet en anden port på routeren?
Avatar billede sjmoller Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:14 #4
Noget tyder på din "standard gateway" er forkert på den computer der ikke virker.
Prøv med en "C:\> ipconfig". Din standard gateway skal være IP adressen på din internet router. Se eventuelt hvad den står til på de PC'er der virker.
Avatar billede sjmoller Nybegynder
23. oktober 2006 - 23:06 #5
Hvis ikke det er standard gateway der er forkert, så tjek om forbindelsen er OK. Jeg har før oplevet sjove fejl som denne, hvis patch kablet defekt eller switch porten tror du kører half duplex samtidigt med PC'en tror der køres full duplex.
Avatar billede jthyge Mester
02. november 2006 - 19:02 #6
Jeg har nu sat computeren til en switch, som helt klart virker.

Men der er stadig intet internet på computeren...

Andre forslag til hvad det kan skyldes`?