Avatar billede per1291 Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvornår er et subdirectory = et subdomæne ?

Hej -

Jeg er flere gange på nettet stødt på den påstand, at oprettelse af et subdirectory samtidig afstedkommer oprettelse af et subdomæne.

Eksempel, hvis jeg har domænet www.mydomain.dk og under dette domæne opretter et underkatalog ved navn directory1, så vil filen index.htm i dette underkatalog kunne findes vha. både adressen www.mydomain.dk/directory1 og adressen http://directory1.mydomain.dk

Førstnævnte adresse giver selvfølgelig det forventede resultat. Men sidstnævnte giver kun en fejlmelding. Skyldes det mit konkrete webhotel (web10) - eller er der en anden forklaring?

Hilsen Per
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. oktober 2006 - 21:05 #1
Avatar billede leif Seniormester
23. oktober 2006 - 21:06 #2
Og oprettelse af en mappe under mydomain.dk/mappe giver IKKE automatisk mappe.mydomain.dk kun hvis udbyderen har sat det sådan op.
Avatar billede per1291 Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:19 #3
Hm. niels fortæller hvad jeg selv har troet. leif fortæller hvad jeg egentlig tror nu. Hos web10 kan man godt specifik definere subdomænet directory1.mydomain.dk, men det kommer ikke til at indeholde det som jeg i forvejen havde lagt i mydomain.dk/directory1 ... så der lader ikke til at blive etableret en identitet mellem underkatalog og subdomæne.

Måske kan jeg få udbyderen til at gøre det ønskede.
Måske kommer der andre kommentarer, så jeg venter lige lidt med at lukke spørgsmålet.

Hilsen Per
Avatar billede leif Seniormester
23. oktober 2006 - 21:37 #4
Nej, fordi subdomain og undermappe intet har med hinanden at gøre.

Man kan få det til at have noget med hinanden, men det er noget opsætning på serveren som får det til at ligne at det har noget at gøre med hinanden. Men jeg tror ikke at du får Web10 til at lave det hvis de ikke allerede har det.
Avatar billede per1291 Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:48 #5
Tak begge to. Men leif skal have pointene. Venligst læg et svar. - Hilsen Per
Avatar billede per1291 Nybegynder
08. august 2008 - 17:14 #6
Nå men så beholder jeg pointene.

Hilsen Per