Avatar billede qstergaard Nybegynder
23. oktober 2006 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning til overclocknings system!

Hejsa.. Jeg søger en nice strømforsyning til min nye computer jeg forventer at bestille når jeg har fået svar fra dette forum!

I får lige hvad jeg har kigget på

Inno3D GeForce 7900 GS 1.555 kr.
Gigabyte GA-965P-DS4 1.299 kr.
Samsung SpinPoint P80SD Harddisk 160 GB 466 kr.
Core 2 Duo E6400 2.13 GHz 1.595 kr.
OCZ ModStream 577 kr.

Og så Kingston pc7200 Fra shg! 1300 ca

Mit Problem er at jeg i starten fik afhvide jeg skulle anskaffe mig en Chill Inno 520W - Men Den er desvære meget svær at få fat i for mig da jeg ikke kan vente på lerverings tid, og den bliver dyre hos andre forhandlere og har knap 7k ikke over!

Men nu har jeg søgt lidt og har luret at mange mener OCZ er nice

Er en OCZ 450W Ok også til overclockning af mit system?

I får mange tag for hjælpen

Jeg har lige nu kigget på en ny PSU fra shg.dk En 500W Og har egentligt bare fået afhvide at de skal have høje ampere på 12volten! men se lige lidt specs her!

+ 3.3 Volt  32 A (Ampere)
+ 5 Volt  38 A (Ampere)
+ 12 Volt  15 A (Ampere)
+ 12 Volt (12V2 - Ved ATX 2.2)  18 A (Ampere)
+ 12 Volt (12V3 - Ved ATX 2.2)  18 A (Ampere)

Link: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=820180&lokation= <<-- Afvent popup :)

Håber jeg kan finde en løsning hurtigst mulig skal bestille idag.. :)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
23. oktober 2006 - 09:53 #1
I får mange tak For hjælpen*
Avatar billede qstergaard Nybegynder
23. oktober 2006 - 09:54 #2
ATX 2.2
- ATX 2.2 giver to strømbaner, en strømbane til bundkort og CPU (Som deler en 12V strømbane), mens harddiske, optiske drev o.l. benytter egen strømbane
- ATX 2.2 giver derfor en fordel, da den derved giver tilstrækkeligt strøm til både bundkort, CPU, harddisk o.l., i stedet for, at alle sammen benytter én og samme strømbane (Hvilket kan medføre, at der ikke er strøm nok til alle enheder i pcen)

Det skriver de.. Mon ikke det er en okay psu? :-)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:16 #3
Kom nu plz :-(

Slet ingen som har nogen foreslag!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2006 - 19:44 #4
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2006 - 21:30 #5
Nu har du ikke skrevet hvor meget den må koste ?. Jeg vil klart anbefale en Seasonic. f.eks. S12-430W som jeg selv har. Alle Seasonics strømforsyninger har høj effektivitet, omkring 80% eller mere, og er meget støjsvage. Høj effektivitet betyder mindre elregning og mindre varmeudvikling.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=159&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=509&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction197=2&Sorted197=&Direction578=0&Sorted578=&Submit.x=16&Submit.y=6

De ligger også på toppen af SilentPCreviews anbefalede liste http://www.silentpcreview.com/article28-page6.html

Med mindre du har brug for 2 af dyre grafikkort i SLI-mode er 430W rigeligt, men det er selvfølgelig altid rart at have ekstra power. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=146330
Avatar billede qstergaard Nybegynder
06. november 2006 - 11:50 #6
Købte mig en Thermaltake 700W Sprit ny som min mate havde vundet :-)

600kr :D