Avatar billede desi-mus Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm via DVI (GeForce 6600)

Jeg har købt en fladskærm (L1952TQ) som har DVI. Men når jeg tilslutter skærmen til pc’en via DVI kablet, sker der ingen ting. Har som sagt et GeForce 6600 grafikkort, med nyeste driver. Skærmen virke via VGA, men ønsker at få den tilsluttet DVI.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. oktober 2006 - 00:26 #1
På de fleste skærme skal man vælge DVI som input på skærmen, normalt står den til D-SUB/VGA...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:29 #2
Jeg har lige sat en skærm 2 til med DVI på Geforce 6600, og man skal ind i settings og vælge det som coderdk siger.
Avatar billede desi-mus Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:56 #3
På skærmen er der ingen mulighed for at vælge inputtet. Når jeg sætter DVI-kablet i, går skærmen fra ”check signal cable” til ”digital power saving mode” og slukker skærmen. Så jeg tror det er indstillingerne på grafikkortet eller en driver som ikke er up to date. Men ved det ikke?
Avatar billede desi-mus Nybegynder
20. oktober 2006 - 01:07 #4
http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=150438 står der:
”Først hop ind i enhedshåndteringen og kontroller at du rent faktisk har 2 grafikkort stående.”
Jeg har kun ét grafikkort stående, er det godt nok eller burde jeg have to?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. oktober 2006 - 02:06 #5
hmm..  Jeg satte min skræm til og startede pc´en, først fandt den ikke skærmen, men efter at have testet skærm 1 & 2, og genstartet så fandt den selv det hele. Jeg skulle bare bestemme refresh rate og opløsning på skærmen inde i skærmopsætning.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. oktober 2006 - 12:13 #6
Prøv og download nView (eller er den med i driveren, start nView) og se hvad du kan dér...
Det var da en underlig skærm - Alle de skærme jeg har set, som har flere end én indgang, der kan du vælge hvilken du vil bruge, enten fra skærmens egen OSD-menu, eller med en knap (DSUB/DVI/COMPOSIT/etc) eller en "Signal A/B" knap...
Avatar billede desi-mus Nybegynder
02. november 2006 - 20:54 #7
Lukker! :(