Avatar billede skindbeni Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Format på dato i gridView

Jeg har i et gridview et felt med dato og tid. Hvordan kan jeg få formateret udseendet  af datoen til fx dd-mm-yy tt:mm
Avatar billede sneakraid Nybegynder
20. oktober 2006 - 01:13 #1
Det kan du gøre med DataFormatString attributten på dit <asp:Boundfield> i <columns>. Bemærk dog at HtmlEncode skal sættes til false, da du (sjovt nok) vil få en htmlencoded dato ud, dvs. den kan ikke "formateres".

Eks.

<asp:BoundField DataField="YourDateFieldInDb" DataFormatString="{0:dd-MM-yyyy HH:mm}" HeaderText="Dato" HtmlEncode="False" />
Avatar billede vint Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:26 #2
Jeg siger mange tak for hjælpen. Den var lidt kringlet den måde at formulere formatet på, jeg havde prøvet med blot at skrive dd-mm-yy ;o)

Smider du et svar, lægger jeg points til dig.

Tak igen.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:31 #3
vint >> Du kan sagtens bruge den du har skrevet der "dd-mm-yy". Hvis du vil vide lidt mere om custom datoer kan læse her:

http://blog.stevex.net/index.php/string-formatting-in-csharp/ (lidt nede på siden vil du finde "Custom date formatting")