Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ip men ingen internet

Jeg har en bærbar jeg skal har koblet til min router.
Den bærbar får også ip adr. (automatisk) men jeg kan ikke få den på internettet.
Den har tidlere været sat op til internet gennem modem opkobling, men den forb. har jeg slettet.
Firewall er også disabled
Er der nogen der har nogen idé'er?
Avatar billede zynzz Praktikant
18. oktober 2006 - 16:42 #1
Altså routeren tildeler en ip til din bærbar?, har du andre computere som er på nettet også?
Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:46 #2
routeren tildeler en ip korrekt. Jeg har en en stationær, en HDD, og en barbær
Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:52 #3
Præcist drejer det som to bærbar jeg skulle installere nogle prog. på.
Den ene A, var fra tidligere sat til trådløst netværk og var ikke noget på problem at få på nettet. Den anden, B, er 'problembarnet'. Jeg kan dog se, via ipconfig at de begge få DNS-servere osv. begge er ens sat op, bortset fra IP adressen
Avatar billede zynzz Praktikant
18. oktober 2006 - 17:14 #4
Og du er 100 % sikker på der ikke er andre forbindelser oprettet ?, iexplorer -> funktioner -> internetindstillinger -> forbindelser -> tjek efter :P, har du prøvet at logge ind på routeren og se om alt var som det skulle være ?
Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:19 #5
Der er ikke andre forbindelser. Og jeg har prøvet at få router til at tildele flere ip adresser, så jeg var sikker på at der var nok. Så nu har 'B' pc fået den adresse 'A' pc havde før (som virkede) uden held
Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:24 #6
what the f*%!. Jeg afinstallerede en Google-toolbar til Internet explorer og vupti, var der hul!  Sådan en gang fu*%&"£ crap!!!  :-)
Avatar billede zynzz Praktikant
18. oktober 2006 - 17:34 #7
Ja, der skal ikke så meget til nogle gange ;S, men dejligt det kører :), læg et svar så du kan lukke dette spørgsmål... :)
Avatar billede laurits Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:56 #8
Tak for supporten  hehe  :-)
Avatar billede zynzz Praktikant
18. oktober 2006 - 18:16 #9
np :)