Avatar billede annihilator Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

To skærme med forskellig visning

Jeg ønsker at tilslutte to skærme til min PC, således at jeg kan bruge PC-en som normalt samtidig med at der konstant kører et diasshow (f.eks. Power Point) på den anden skærm.
Jeg går udfra, at jeg skal bruge et skærmkort med to udgange, men kan det i det hele taget lade sig gøre, og hvordan får jeg i så fald Power Point til at blive vist på den ekstra skærm?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 09:12 #1
ja det kan det sagtens, du trækker blot powerpoint vinduet over på den skærm du vil have det på, og det er det ;)

et ekstra PCI gfx kort kan også sagtens gøre det (udover dit primære grafikkort)
Avatar billede annihilator Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:59 #2
Det vil sige, at jeg blot skal sætte et ekstra PCI-grafikkort i?
Det skal helst være således, at mit diasshow helt automatisk starter op på den ekstra skærm, når jeg tænder PC-en.
Skal jeg så trække min PP-fil hen i start-mappen? Og hvordan ved PP at den skal vise diasshowet på den ekstra skærm ved hver opstart?
Tilgiv mig min uvidenhed.... Jeg er rigtig glad for jeres hjælp!
Avatar billede speedydk Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:31 #3
du højreklikker bare på skrivebordet og vælger at udvide dit skrivebord til den anden skærm også. Så snart powerpoint har været anvendt på skærm nummer 2, husker den det næste gang og starter automatisk der, så snart du åbner programmet.