Avatar billede mpej Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webserver ikke på nettet

Jeg har købt en Asus WL-700gE, som har en masse fede funktioner.
En af dem er en webserver, som jeg godt kunne tænke mig at lege lidt med. Men jeg har lidt svært ved at få det til at spille. Er der nogen der har erfaringer med dette og evt kunne føre mig igennem processen?

Jeg har en mistanke om at det er routeren fra min internetudbyder (som forbindelsen skal igennem), der er skyld i miseren, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal undersøge det nærmere...

Håber der er nogen der har nogle gode idéer...
Avatar billede medions Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:57 #1
Du skal ha' åbnet port 80 på WAN siden, og så ha' den til at pege på den IP adresse hvorpå webserveren står. Før kan du ikke få dette til at virke :)

Hvis din udbyder har lukket for port 80 på WAN siden så skal du fx. betale 900 kr. for at få den åbnet hos TDC.

//>Rune
Avatar billede mpej Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:48 #2
Min wl-700gE vil kun have høje tal som port (8080 er standard for webadgang til LANet). Lad os sige at mellem de to routere, har wl-700gE'en 10.0.0.6 og internetrouteren har 10.0.0.1. Skal jeg så portforwarde port 80 til 10.0.0.6? eller port 8080, og så tilgå servern som xxx.xxx.xxx.xxx:8080 fra internettet?

Jeg har også prøvet at lave all ports ---> 10.0.0.6, men det hjalp ikke på mit problem.
Avatar billede mpej Nybegynder
31. januar 2008 - 20:42 #3
Det lykkedes adrig - jeg tror at WL-700gE er et dårligt produkt, da der er rigtig mange andre ting der også har svigtet mig.
Avatar billede mpej Nybegynder
31. januar 2008 - 20:42 #4
Men tak for svaret alligevel - du får pointene. Bedre sent end aldrig, ikke?