Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjerne et stempel

Jeg har et billede, jeg gerne vil bruge på min hjemmeside, men der er lavet et stempel i billedet, som jeg gerne vil have fjernet. Jeg har spurgt dem der har rettigheder til billedet om de ikke har et uden, men desværre. Jeg har fået lov til at benytte billedet. Er der en måde til at fjerne den påførte reklame?

Mvh
Anette
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:59 #1
Den er en del af billedet, og kan ikke umiddelbart fjernes. Prøv at maile den til
gt4 at racingcar dot dk.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 01:19 #2
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
16. oktober 2006 - 12:54 #3
Det er ekstremt flot... en guide til hvordan ville også være genialt :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:01 #4
Du køber bare Corel Draw, ca. 2500,- og bruger nogle af de inkluderede værktøjer. Det er svært at angive en guide. Det første billede, som heller ikke blev så godt, krævede ca. 45 minutter. 1 time mere ville have gjort underværker. Det andet tog ca. 15 minutter.
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:22 #5
Kan du ikke sige lidt om hvilke værktøjer du brugte?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:31 #6
Hovedsagelig Smear og Clone Tool. Men også Eye Dropper Tool, Paint Tool, maske o.a.
Du skal dog ikke regne med at værktøjerne hedder det samme i andre programmer. Egentlig tror jeg at Corel Paint Shop Pro til 1000,- kan klare det samme, men jeg vil lige sige at det har taget mange år, og adskillige billeder for at lære. Det er ikke så ligetil, endda.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:35 #7
Jeg har arbejdet på billeder der tog 24 timer for at få gode. Det var et uskarpt, kornet billede af et barn, lige efter dåben, fotograferet i en liggestol med udbredt kjole. Det blev til et portræt i god kvalitet med svag blå baggrund. Jeg gør det aldrig mere. Jeg mistede desværre resultatet, da en harddisk engang stod af, men det hænger da hos familien endnu.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:18 #8
Du kan også bruge Photoshop Elements 4 til ca 500,-
Her skal du også bruge SMEAR og CLONE TOOL

Hilsen
Falcon59
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. oktober 2006 - 22:41 #9
Hmm.. lyder som om I har været ude i nogle besværlige sager ;D
Jeg ville gøre følgende, kan ordnes på 15 min:
> Markér de farvede bogstaver med Magic Wand (Hold shift nede for at vælge alle farver)
> Desaturate (Ctrl+shift+u)
> Gør lysere og justér så tonen passer med kjolen ved brug af Curves (Ctrl+m)

Så er det værste væk. Så kan man blot bruge Stamp Tool til at fjerne de sidste outlines af bogstaverne :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:05 #10
Skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:28 #11
anetteogjesper: Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. december 2006 - 11:18 #12
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. marts 2007 - 08:34 #13
Skal vi have lukket???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 15:44 #14
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 15:44 #15
Du har mange åbne spørgsmål.