AD fejler effter tab af en raid harddisk
Vi har en 2003 Small Business Server premium.Den er konfigureret med 2 diske i Raid 1 på en HP Proliant med hardware raidcontroller.
Jeg sad netop ved serveren og gennemgik nogle group policies, da serveren melder fejl i kontakt til AD. Jeg lægger mærke til, at harddiskene kører kraftigt, og konstaterer at disk 0 lyser rødt.
Tilfældigt har jeg en ny disk stående, og skifter straks og lader raid'en genopbygge. Derefter genstarter jeg.
Det tager næsten 20 minutter, og der bliver ikke rigtigt startet nogen services. Efter en ny genstart er næsten alle services med "automatic" startet - undtaget Exchange System Attendant og derfor også Store. Stadig kan jeg ikke komme i kontakt med AD og jeg ved ikke rigtig hvad der er klogest at gøre.
Det skal siges, at jeg via vores terminalserver, som er medlem af domænet, men ikke AD controller, kan åbne en mmc consol og af den vej åbne forskellige GP'ere. Det er mærkeligt, synes jeg.
Kan nogen hjælpe? Det er noget kritisk.