Avatar billede sejindk Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:09 Der er 3 kommentarer

Min forbindelse reconnector hele tiden

Hej
Jeg har det problem at min pc pludselig er begyndt at reconnecte ca. hver 15. minut.  Det tager ca 10. sek, men er nok til at Messenger skal reconnectes, pokerspil går ned osv. Jeg har en ADSL forbindelse og har ingen problemer med de andre computere på netværket.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede justme Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:19 #1
1. Skan for virus og spyware -> f.eks.: http://www.pandasoftware.com/activescan
2. Opdatér driveren til netkortet
3. Hvis du kører gennem en router eller AP, så sørg for at disse er opdateret med sidste
  nye firmware...
Hvis dette ikke afhjælper problemet, så giv følgende oplysninger:
hvilket netkort sidder i din pc? Tilgår du nettet via en Router eller AP (mærke og model)? Hvilken internetside sker det oftest på (alle eller en bestemt side)? Hvilket AntiVirus program bruger du?
Det var vist det hele til at begynde med. Afventer evt. yderligere...
Avatar billede ini Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:34 #2
er de andre også bærbare ?

Hvis din bærbare er stillet til at bruge mindre batteri, kan den godt finde på at reconnecte engang imellem, når det ikke lige er i brug. (dog hvis den har en forbindelse igang, hvor den bare sender filer, kan den godt finde på at reconnecte)

Prøv at sætte batteriet til ikke at skulle spare på NW!
Avatar billede ini Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:35 #3
Det kan også være din routers indstilling..kan huske min gjorde det samme engang, men efter jeg skiftede til WPA kryptering istedet for, det som jeg brugte dengang(kan jeg ikke huske hvad var self.. :S) virker det hele tiden.