Avatar billede soundgarden Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:39 Der er 7 kommentarer

2 digits i dato PHP

Når jeg i tabellen i databasen kun har freks. et 4 tal og der ikke står 04 hvordan får jeg så skrevet et nul foran 4 tallet?

Jeg vil gerne ende med en dato der hedder 2006-04-08 i stedet for: 2006-4-8
Avatar billede challenge Praktikant
11. oktober 2006 - 20:44 #1
date(Y-m-d)
Avatar billede challenge Praktikant
11. oktober 2006 - 20:44 #2
Avatar billede kimols1 Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:45 #3
date(' d/m-Y ');
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 22:16 #4
echo sprintf( "%02d", 4 );

?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 22:17 #5
echo sprintf( "%d-%02d-%02d", 2006, 4, 8 );

måske :)
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 23:23 #6
I øvrigt lyder det som du gemmer dag, måned og år som separate tal - Hvorfor ikke bruge DATETIME eller INT (til unix timestamp)?
Avatar billede soundgarden Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:53 #7
Fordi jeg stadig ikke er helt inde i PHP, og ikke helt forstår de komandoer.
Er heller ikke helt inde i hvordan man lettest sorterer i det med datoer derfor har jeg sammensat det sådan her:

$datosort = $row_rsKalender['aar'] . $row_rsKalender['maaned'] . $row_rsKalender['dato'];
$today = date ("Ymd");

    if ($datosort < $today ) {
    echo 'dato.maaned.aar aktivitet sted tid osv...';
    }

Så sorterer den på 20060408 og samtid kan jeg udskrive:
    echo 'dato.maaned.aar aktivitet sted tid osv...';

Hvilket virker rimlig let - men hvis der er en bedre/lettere metode vil jeg da gerne høre om det - og også gerne smide flere point hvis det er.