Avatar billede bucephalus Praktikant
11. oktober 2006 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbne nyt vindue med hjælp af hyperlink i Excel

Jeg har lavet en oversigtside i excel og gemt den som hjememside. Siden fungerer ret godt med hyperlinks til de relevante filer,som er lavet i excel og word og gemt som hjemmeside.

Det eneste der irriterer mig er at siderne åbnes i samme vindue.
Fra word kan jeg godt få hyperlinket til at åbne i et nyt vindue, men ikke fra Excel. Er der nogen der ved eller kan finde på en løsning som man fra en excel fil gemt som hjemmeside kan åbne et hyperlink i et nyt vindue?

Er klar over at det ikke er det smarteste at lave en "hjemmeside" i excel og gemme den som webside, men det bliver der ikke ændret ved, så forslag tli andet brug af software kan ikke bruges til noget.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 15:38 #1
Umiddelbart tror jeg kun du kan rette manuelt i filen via Notesblok.
Avatar billede bak Seniormester
11. oktober 2006 - 19:32 #2
åbn filen i excel
tryk ALT-Shift-F11 og du kommer til script-editoren
tryk CTRL-ALT-T for at vise document-outline
Find et hypelink i outline og gå til det
I Properties-vinduet sætter du target = _blank

Find resten og gør det samme og gem documentet.
Avatar billede bucephalus Praktikant
12. oktober 2006 - 10:31 #3
Det var jo til at finde ud af, selvom jeg ikke er vant til at bruge script-editoren:)
Tak for hjælpen - send et svar
Avatar billede bak Seniormester
12. oktober 2006 - 16:03 #4
ok, havde heller ikke selv prøvet den før :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:37 #5
Lukker du?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 09:23 #6
?
Avatar billede bucephalus Praktikant
18. november 2006 - 15:08 #7
Er det ikke nok at give et svar - hvordan lukker man?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 17:33 #8
Du skal markere bak, og acceptere hans svar: http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar.html
Avatar billede bucephalus Praktikant
18. november 2006 - 19:25 #9
Ok - tak - jeg havde nu accepteret, men havde ikke lige fået med at man skulle markere først.