Avatar billede coolmike Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:24 Der er 7 kommentarer

Langsom tastatur i DOS/CMD

Jeg har netop sat en spritny Lenovo pc op. Den køre perfekt men jeg har et problem med en gemmel Navision 3.56 DOS applikation. Den følger ikke tastaturtrykkene men reagere først lang tid efter.

Jeghar nu fundet ud af at hvis jeg bare starter en CMD op er følger tastatur trykkene heller ikke med der.

Er der nogen der har et tip?

Tak for hjælpen.

Coolmike
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. oktober 2006 - 20:03 #1
Prøv at køre kommandoen:

mode con:

I en kommando-prompt, og fortæl hvad den skriver.
Avatar billede coolmike Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:30 #2
Meget mærkeligt har systemet kørt godt siden jeg lagde denne tråd. Idag kører DOS/CMD og dermed også den gode gamle navision ekstremt langsomt. Dette er hvad jeg får ud af teste. Det ser ud til der IKKE er ventetid? Men at det kunne være tastaturests hastighed?

Status for enheden CON:
    Linjer: 300
    Kolonner: 80
    Tastaturets hastighed: 31
    Tastaturets ventetid: 0
    Tegntabel: 850
Avatar billede coolmike Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:37 #3
Prøvede lige på et par andre maskiner der kører som de skal - De giver nøjagtigt samme resultat - dog er der på ventetid et 1tal istedet for 0. Lyder ikke helt logisk men hvor retter man det for at teste?
Avatar billede coolmike Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:47 #4
Jeg fandt det selv - men det giver ingen ændring ligegyldigt hvad jeg gør?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. oktober 2006 - 22:47 #5
Er det et trådløst eller USB eller ... tastatur?
Har du et andet du kan prøve med?
Avatar billede coolmike Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:36 #6
Har prøvet med almindelig ps2 keyboard. Ingen forskel. Nu kører maskinen dog igen som den skal? Ingen anelse om hvad der sker.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. oktober 2006 - 00:40 #7
Jeg har ikke flere ideer.