Avatar billede grumfidum Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværkscontroller

Netværkscontroller til Hummer  60 point fra grumfidum

X Hej. Har fået formatteret min laptop. Det er en Gericom Hummer 755IN0, og alt funker nogenlunde fint, inklusive dette USB wireless netværkskort, men jeg kan ikke installere mit normale PCMCIA wireless card. Det er et Belkin F5D7011. Jeg tror at problemet ligger i, at jeg under enhedshåndtering kan se at "netværkscontroller" ikke har nogen driver. Det hjalp ikke med hverken Belkin installations cd eller win xp cd'en. Hvordan løser jeg dette. Den finder altså ingen kompatible drivere. Når jeg sætter PCMCIA kortet i finder den det slet ikke, men kan dog se et meget svagt lys i lamperne på det. Sært sært..

Kører btw win xp sp2

Mvh Michael Baumann
Avatar billede leseid Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:08 #1
Har haft lign. problem med en trådløs belkin.. Det hjalp at hente de nyeste drivere på belkin.com også bruge belkins egen netværks administrering software..
Avatar billede grumfidum Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:22 #3
Det hjalp heller ikke med nyeste drivere fra Belkin. Der har jeg været. Prøvede faktisk det før installationscd'en.. det er skideirriterende. Den dér netværkscontroller, kan man ikke hente en driver specielt til den eller noget.. Ved slet ikke hvad det er.. Er det en del af windows, mit hardware eller netkortet?
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2006 - 14:39 #4
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
H-klik på "enheden" og vælg fjern.
Genstart pc`en og lad windows finde og installere det igen.
Avatar billede grumfidum Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:58 #5
Hmm.. mener jeg har prøvet det igår, men jeg sidder ikke ved computeren lige nu (ikke den) så kan ikke teste det.. er der imidlertid andre gode forslag der kunne løse det skidt? I forvejen mange tak for de gode forslag hidtil.
Avatar billede leseid Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:33 #6
Har du prøvet med belkins eget netværks administrations software? Altså det der ligger på CD´en du har fået med?? Ikke kun driverne, men altså "programmet" der følger med?
Jeg oplevede nemlig at Windows xp ikke ville godtage driverne, før jeg havde installeret dette program...
- kasper
Avatar billede grumfidum Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:16 #7
Jeg har prøvet med dette program også.. stadig uden held.. Har prøvet manuelt at installere driveren fra enhedshåndtering, men fik af vide til sidst at typografien for inf filen var en anden end forventet. Den blev installeret, men uden at blive omdøbt og med en gult udråbstegn og en besked der sagde at den muligvis ikke ville virke korrekt, og det havde de ret i. :)
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2006 - 12:33 #8
Avatar billede grumfidum Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:44 #9
Jeps.. er gjort.. :(
Avatar billede grumfidum Nybegynder
29. november 2006 - 13:25 #10
Intet rigtigt svar så trækker tilbage.. men tak alligevel