Avatar billede najib Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C og C++ Tutorial

Hej allesammen

hvor kan man finde gode tuts. til C og C++?

Links, Hjemmesider, bøger... alt har interese.

nogen der har eks. på programer, hjemmesider som er skrevet i C C++?
Mvh
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:29 #1
hvis det ikke gør noget den er på engelsk:
http://cplusplus.com/doc/tutorial/
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. oktober 2006 - 22:38 #2
Avatar billede oddi Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:53 #3
Jeg vil anbefale dig til at købe Bjarne Stroustrups (danskeren som lavede C++) "The C++ Programming Language". Den er lidt svær at komme i gang med, men det belønner sig senere hend!

Bjarne´s hjemmeside:
http://www.research.att.com/~bs/homepage.html
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. oktober 2006 - 23:00 #4
Hvis der er bøger ville jeg anbefale:
http://www.acceleratedcpp.com/
Avatar billede v0id Nybegynder
27. oktober 2006 - 07:24 #5
>> nogen der har eks. på programer, hjemmesider som er skrevet i C C++?
Mange programmer og andre ting bliver efterhånden skrevet i enten C eller C++.
De fleste kerner, deriblandt Windows- og Linux-kernen er skrevet C og Assembler.
Der bliver derimod ikke skrevet mange hjemmesider i C/C++, da det egenligt ikke er nødvendigt. Jeg har dog set det blive gjort.

>> hvor kan man finde gode tuts. til C og C++?
>> Links, Hjemmesider, bøger... alt har interese.
Jeg vil foreslå at du søger lidt på Google.dk. Du kunne evt. søge efter enten tutorials eller anmeldelser (reviews) på C/C++ bøger. Hvis du finder en bog du gerne vil læse kan du enten vælge at købe den - eller låne den på dit lokale bibliotek (bibliotek.dk, måske?)