Avatar billede s_j Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trykker Ctrl+Alr+Delete, men jobliste kommer ikke frem

Hej.

Jeg vil gerne have, at når jeg trykker de tre knapper Ctrl+Alt+Delete ned samtidigt, at der dukker en lille jobliste frem, og jeg fra denne jobliste, kan vælge et job (som min computer er i gang at arbejde med), som jeg kan markere og vælge at lukke ned. Desvære er det sådan, at når jeg trykker de tre knapper Ctrl+Alt+delete ned samtidigt, så kommer der ingen jobliste frem, men istedet, fremkommer et popup-vindue, hvori der står meddelelsen "Jobliste er blevet deaktiveret af din administrator" og jeg kan så vælge at lukke denne lille meddelelse/popupvinduet ved at trykke dér, hvor dér i popup-vinduet står "Ok" eller ved at trykke på det lille "X", som er i pop-upvinduet.

Hvordan kan jeg gøre sådan, at meddelelsen/popup-vinduet "Jobliste er blevet deaktiveret af din administrator" IKKE dukker op, når jeg trykker de tre knapper Ctrl+Alt+delete ned samtidigt, men der istedet dukker en jobliste frem over de jobs, min computer er i gang med - og jeg så kan vælge at markere et af disse jobs og lukke ned?
Avatar billede e-tech Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:32 #1
Prøv det her.
Gå i Start -> Kør og skriv regedit -> HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies

og du skal se efter en nøgle, der hedder DisableTskMgr.

Hvis du har den - marker den, højreklik på den og vælge Eksport.
Når du har eksporteret nøglen (du har lavet en backup), så kan du se om du kan slette den. Når den er slettet, så genstart din computer og prøv om du kan få Joblisten frem.
Avatar billede e-tech Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:35 #2
Hvis det ikke virker så prøv følgende.

Klik på Start knappen, vælg derefter Run / Kør, og indtast nedenstående:

REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f

Klik på "OK" for at udføre ændringen.
Avatar billede e-tech Nybegynder
08. oktober 2006 - 18:39 #3
Tror godt at det vil hjælpe. Held og lykke :-)
Avatar billede s_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 02:15 #4
Hej e-tech.

Har slet ikke prøvet dit 1. forslag, eftersom jeg straks gik i gang med at prøve dit 2. forslag (det med at klikke på Start knappen, vælge Run / Kør, og indtast nedenstående:
REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f). Dit 2. forslag hjalp, så nu kører det, som ønsket, når jeg trykker de tre knapper Ctrl+Alt+Delete ned samtidigt.

Mange gange tak for din hjælp!

Vil gerne give dig point e-tech.
Avatar billede s_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 02:18 #5
Men hvordan bærer jeg mig egentlig ad med at give dig point e-tech...det er jeg ikke klar over?
Avatar billede s_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 02:21 #6
Fandt (så vidt jeg kan se) selv ud af at give dig point.
Avatar billede e-tech Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:57 #7
Hej.
Tak for points :-)
Avatar billede s_j Nybegynder
10. oktober 2006 - 02:46 #8
Selv tak, og endnu en gang tak for hjælpen :-)