Avatar billede foxen Nybegynder
07. oktober 2006 - 17:05 Der er 1 løsning

Hvordan laver man en HW-reset på HP NX6110

Jeg sidder med en HP NX6110, hvor nogen har angivet en administratorkode efter, at det trådløse netkort er slået fra. Jeg kan ikke finde et lille hul til at foretage en HW-reset, hvilket der ellers plejer at være på HP/Compaq. Er der nogen, der ved, hvordan man gør?
Avatar billede foxen Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:57 #1
En god ven fandt denne løsning på problemet:
If the notebook you are servicing has an unknown password, follow these steps to clear the password. These steps also clear CMOS:

Prepare the notebook for disassembly.
Remove the real-time clock (RTC) battery.
Wait approximately 5 minutes.
Replace the RTC battery and reassemble the notebook.
Connect AC power to the notebook. Do not reinsert any battery packs at this time.
Turn on the notebook.

All passwords and all CMOS settings have been cleared.

Prior to System Board replacement follow the above steps for password clearance to ensure the Stringent Security measure was actually properly enabled on the unit.

However the above steps will NOT work if the STRINGENT SECURITY option has been previously enabled in the BIOS (Menu Security - Password options - STRINGENT SECURITY : Enable/Disable).

Enabling STRINGENT SECURITY provides enhanced protection for the power-on and administrator password and other forms of power-on authentification. If STRINGENT SECURITY is enabled the system board must be replaced to clear out an unknown Power-on Password.