Avatar billede nuab Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java og Message Queue

Jeg skal bruge et værktøj som kan kommunikere mellem en tomcat server og et ERP system. Det skal være Message Queue. Jeg har arbejdet med Message Queue i forbindelse med ERP systemet. Men hvordan foregår det fra java.
Jeg har set på http://www.eksperten.dk/spm/655338, og har også downloaded noget fra IBM, men det er jo en hel server og jeg er ikke interesseret i at skulle bruge en anden server end tomcat. Findes der noget mere generel api til message queue som jeg kan bruge.
Avatar billede nuab Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:22 #1
Findes der en anden teknologi, end Message queue, som er nemmere at bruger har det også interesse.
Det eneste krav er at det skal kunne kommunikere mellem java og en automation/ocx
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2006 - 16:50 #2
Der findes en standard for message queue API'er i Java kaldet JMS.

Dem som har leveret selve message quuee systemet boer have et library
(en eller flere jar filer) som supporterer JMS API'et for den specifikke message queue
implementation
Avatar billede nuab Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:17 #3
JMS? er jeg ikke lige bekendt med. Det er Microsoft's message queue
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2006 - 17:39 #4
Avatar billede nuab Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:52 #5
mange tak. Det ser godt ud. Jeg har dog ikke testet det endnu men det ser ud til at det er lige det jeg skal bruge.

MSMQ er faktisk et udemærket produkt, og så er det jo en del af windows hvilket der jo er mange fordele ved. Det er noget lettere for en administrator som har et windowsmiljø. opdatering og vedligeholdelse. Han skal ikke til at vedligeholde alt muligt anden programmel, runtime osv. Det er jo selvfølgelig ligesom alle andre win32 komponenter, der findes tit ingen interface til java. Derfor ville den allerbedste løsning nok også dotNet, men det kender jeg ikke nok til.:)

Vil du lægge et svar. så jeg kan give dig dine point:)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 20:42 #6
kommer her
Avatar billede nuab Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:26 #7
Mange tak for hjælpen!