Avatar billede zenheart Nybegynder
06. oktober 2006 - 15:53 Der er 7 kommentarer

RAID problemer

Har en raid controller fra Intel (ich7r) på et asus p5wd2-e bundkort. Den kører raid 5 på 3 diske, men da den ene disk kun startede optimalt hver tredje gang og systemet hele tiden skulle rebuildes, så ville jeg skifte kablet mellem disk og bundkort.
Nu laden den til at starte fint i opstarten (v/bios), men når styresystemet skal til at gå i gang genstartes pc, igen og igen.
Det ser også ud som om diskene har fået nyt serial, men har ellers søret for at de fik samme placering som før med kabler ned til samme sata slots på bkortet som før, så kan ikke forstå hvad der er gået galt?
Så hvis der er noget der ved noget om raids der er i uorden ved startup så plz hjælp og spørg gerne løs, hvis jeg ikke har forklarer det udførligt nok.
Hjælp!
mvh
Mads
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 16:05 #1
i raid kortets bios hvad står status for raidet til ? broken online eller ?
Avatar billede zenheart Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:21 #2
Status er Rebuild, men den lader ikke til at starte operativ systemet op som den burde sådan at den kan blive rebuild.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 16:34 #3
kan den starte i fejl sikret tilstand ? og hvad komemr den emd af fejl i det den genstarter ? (du kan vælge i bootmenuen at slå automatisk genstart fra, så kan du skrive fejl koden ned og søge på den)
Avatar billede zenheart Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:43 #4
Den giver ikke noget fejlmeddelelses før den rebooter, det sidste man ser er status for de 3 diske, status Rebuild, men her plejer den blot at loade windows, hvor den så rebuilder langsom i baggrunden.
Avatar billede zenheart Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:47 #5
har prøvet at få den til at starte i fejlsikret tilstand og det er svært at nå menuen, men den lykkedes dog, men efter at have valgt fejlsikret tilstand genstatede den blov pcen igen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 17:14 #6
prøv engang til, og denne gang vælger du at slå automatisk genstart fra
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:40 #7
brug for mere hjælp ?