Avatar billede mr-s Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstart uden logo

Kære eksperter.

Jeg har lige fået en iMac og er rigtig glad for den. Jeg undrede mig lidt over at når jeg startede den op kom der en masse tekst kørene ned, hvor Windows bare kommer med et logo og en loadign bar.
Så var det jeg fandt ud af at apples computere normalt også kommer med en opstartsside. Men det gør min iMac ikke. Den kommer bare med en masse tekst, der køre på skærmen, som pc'er gjorde i gamle dage. Jeg har prøvet at finde ud af hvordan man for det frem, da jeg syntes det vil se lidt smartere ud nu hvor det er en mac. Jeg håber at i kan give mig nogle råd til hvad jeg skal gøre, da jeg ikke håber at jeg skal hen og reinstallere hele mit mac os x 10.4

På forhånd tak..
Avatar billede egonspock Seniormester
05. oktober 2006 - 23:20 #1
hmm, lidt grimt, altså på den gode måde ;-) Det er set før, men er meget sjældent. Jeg har set et trick, der kan afhjælpe problemet: gå i hjælpeprogrammer og find Terminal-programmet og åben det. Det giver dig en sort-hvid kommandolinjeskærm, som du forhåbentlig aldrig kommer til at bruge igen, hvis du da ikke er til den slags ;-) I den skriver du, eller kopierer herfra:

sudo nvram boot-args=

og trykker retur-tasten. Så bliver du bedt om dit password og giver det og trykker retur igen og din næste genstart burde, med en smule held, hvis det ellers er samme problem, give dig et pænt gråt Apple-logo.
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. oktober 2006 - 09:33 #2
Hemmeiligheden er nok, at du er kommet til at starte op i Verbose mode - hvis altså du kommer til det almindelige login-vindue/skrivebord efter al den "sjove" tekst; eller at du er kommet til at starte op i Single-User-mode, hvis du kun ender med at have tekst på skærmen og ender med en promt.
/Seb
Avatar billede mr-s Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:15 #3
egonspock tak for hjælpen det virkede lige med det samme.!