Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2006 - 19:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Messenger?

Hvad er, efter jeres egen mening, det bedste alternativ til msn messenger?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:07 #1
Jeg har i en periode brugt google talk, hvilket faktisk var meget godt.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:26 #2
Jeg synes helt klart skype er det bedste ;)
www.skype.dk
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2006 - 21:02 #3
IRC! ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:26 #4
Det kommer jo an på hvad familie/venner bruger, og hvad formålet er. Som telefon er Skype nr. 1. Det er ikke et decideret messenger program som msn og IRC, men mere et program man bruger i private sammenhænge.

Du har videokald, chat, telefon, og med Skypeout konto kan du ringe til alm. telefoner, f.eks til USA for ca. 14 øre/min. Du kan sende SMS og modtage svarene på din mobil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2006 - 19:08 #5
Vil sige at hvis det findes, så vil det bedste være en klient der kan logge på en messenger konto...???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. oktober 2006 - 20:38 #6
Forstår ikke lige spm.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. oktober 2006 - 20:43 #7
Ja, men nok mest fordi, at det er mess der er mest udbredt. Tror egentlig, at om nogle år at f.eks. gmail er mere udbredt, og så har folk mere forståelse for at skifte. F.eks. bruger jeg min gamle hotmail konto til mess, fordi jeg er vant til det. Det er nemmere at køre den, end at skulle oprette ny og få mine venner til også at bruge ex. google talk, skype osv.  Så det er vanens magt der gør, at man bruger mess konto. Men hvis man kunne få en klient der kan samle både mess, yahoo, gmail osv i samme messenger service, så ville det være cool og brugbart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2006 - 20:47 #8
http://www.miranda-im.org

Men findes der andre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2006 - 00:09 #10
christiansenbo - smid et svar!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. oktober 2006 - 00:26 #11
Svar :-)