Avatar billede stoiss Nybegynder
05. oktober 2006 - 14:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Billed upload og kategoer

hejsa allesamemn ..

sidder og skal lave en side til den gamle hvor man kan købe tøj, men er gået lidt i stå i det man skal kunne oprette nye vare og putte den i forskellige kategoerier ex. XXXL, Crosscolor osv. hvordan styre jeg det?

og så den gode gamle, det der billedupload, noget med at man skal smide billedet i en mappe og så lave et link til billedet i databasen eller hvordan er det nu lige det er?
Avatar billede zynzz Praktikant
05. oktober 2006 - 16:39 #1
1.
Lav fx. 3 tabeller i din database:

>toej
id
maerke
stoerrelse
pris
billed
kat_id
sub_id

>toej_kat
id
navn

>toej_kat_sub
id
navn
kat_id

sådan kunne det fx. laves...

2.
Hvordan ser dit upload script ud?:

$til = "dinsti";
move_uploaded_file($_FILES["navn"]["tmp_name"], $til);

mysql_query("INSERT INTO toej (billed) VALUES ('$til')")or die(mysql_error());
Avatar billede stoiss Nybegynder
28. oktober 2006 - 18:29 #2
downloadede et færdigt et på nettet