Avatar billede karstenl Nybegynder
05. oktober 2006 - 05:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ang: DualChannel RAM.

Hey

Mit nye Motherbord understøtter det trick med DualChannel RAM.

Og sidder og tænker, SKAL det være nogle SPECIELLE fremstillede DualChannel RAM? egnet til formålet?.
Eller skal/kan det bare være 2 helt alm. RAM blokke?.

Venligst :)
Avatar billede allanfo Praktikant
05. oktober 2006 - 07:19 #1
Det skal bare være 2 ens blokke. Det vil sige ens størrelse og hastighed. De matchede par som sælges, giver ikke nogen forbedring. De kan endda være af forskellige fabrikater, men størrelsen og hastigheden er en betingelse for at det virker.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2006 - 07:35 #2
For at være sikker bør du købe et Dual Channel sæt (altså to i én pakke). De er fra producentes side testet parvis og de garanterer derfor at de vil kører i DC mode.
Avatar billede karstenl Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:28 #3
Giver point'ne til allanfo, selvom venture jo godt kan have en ret vigtig pointe dér, hvis man vil være absolut 100% sikker.

Tak til jer begge to :)

-
Karstenl
Avatar billede allanfo Praktikant
05. oktober 2006 - 14:21 #4
Jamen mange tak. Jeg kører selv dual-channel på mit P4C800E. Og jeg har ikke købt matchede par, og det virker fint.
Avatar billede karstenl Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:01 #5
Var så lidt :)

Okay.. Ja jeg glæder mig bare til at se hvordan mit: MSI K9N SLI Platinum, nForce 570 SLi, kommer til at køre i det hele taget.

Har lige købt et par, 1024 MB Performance Memory (A-Data Vitesta) DDR-II 800 RAM, så det bliver spændende nok.

Igen, tak for hjælpen.