Avatar billede gris25 Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:56 Der er 9 kommentarer

CD/DVD Drevet virker ikke

Jeg sidder med min bærbar og skulle til at formatere den. Jeg har godt nok ikke brugt min CD/DVD drev så meget, så det kom meget pludseligt for mig at det ikke virkede!

1: Den vil ikke boote min XP cd
2: Indsætter jeg en cd eller dvd når XP har startet op, kan jeg gå ind på CD/DVD drevet, men ikke se noget!

Jeg har været inde i regedit og fjerne upperfilter og lowerfilter, prøvet at fjerne det fra enhedshåndtering og sågar slettet Daemon Tool.

Det er en dell bærbar, 1 år gammel. Nogen som har en idé om hvad jeg evt. kan gøre, uden at skulle ud og investere i et eksternt drev, da dette ikke er et combo...

På forhånd mange tak. Det her problem ligger på den gode side af de 100 point for et svar på mit problem :)
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 22:09 #1
Prøv lige at Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Find dit CD/DVD drev og H-klik på det og vælg Fjern - genstart og lad windows finde og installere det igen
Avatar billede mickey777 Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:13 #2
Prøv lige at gå i fejlsikret tilstand og se om din cd/dvd kan læses.

Dette gøre ved at trykke F8 under opstart og vælge 'fejlsikret tilstand'.
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 22:13 #3
Ovenstående, selvom du har uført det før, så har jeg lidt på fornemmelsen at du har først slettet deamon efterfølgende - korrekt ?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 22:20 #4
Prøv at slet drevet i Kontrolpanel -> System og genstart
Avatar billede gris25 Nybegynder
05. oktober 2006 - 06:44 #5
#3 Jo
Avatar billede gris25 Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:27 #6
Jeg har nu prøvet at fjerne drevet, uden held. Der står at drevet virker korrekt når jeg kigger egenskaber for drevet, men gider ikke vise filerne som ligger på cd'en.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2006 - 16:15 #7
Øv, men prøv lige at køre dette fix:
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2006 - 20:10 #8
Ok ?
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 12:59 #9
Nu skriver vi 2007, så mon ikke der kan lukkes