Avatar billede stoiss Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

text til et punkt

hejsa allesamemn ..

sidder og roder lidt med noget CSS og er kommet i tvivl om hvordan man før teksten til at køre så det fylder

|sadksdhdskjhdskhsdkhdsfkjh|
|sjdgjdgjgdhgsdjghsdkjhadsk|

kig evt. på www.neonman.dk så man kan se at det ude til højre er en "side" for sig selv .. forstår i? :)
Avatar billede jowii Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:46 #1
Jeg forstår ikke helt.? Måske bare mig der er tabt bag en vogn :-)
Avatar billede jowii Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:48 #2
Altså at dele siden op i to eller flere dele? Hvis det er det du mener er der flere måde.

Den helt gamle frames - som er yt :-)
Den gamle tabeller - som mange bruger, men har ulemper, selvom mange ikke mener det :-)
Den nye med CSS - så du opretter div'er hvor du fylder indhold i.

Det du mener?
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2006 - 04:43 #3
text-align:justify; ?-)
Avatar billede jowii Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:47 #4
Hehe - vi venter spændt ;-)
Avatar billede stoiss Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:44 #5
jamen aktså hvis i kigger på neonman.dk kan i se
|text text text text|menu menu|

altså man kan se at der er en hovedside og en menu ved siden af hinanden, som er delt op af en "lige inje"
Avatar billede jowii Nybegynder
05. oktober 2006 - 16:18 #6
Så tror jeg nok jeg er med :-)
Prøv at kig her: http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php

Prøv en af de første, med css-design.
Tag endelig ikke med tabeller! Det er efter min mening, et meget dumt valg :-)

Er det det du søger? Hvis du vil have hjælp, kan du bare spørge undervejs :d
Avatar billede stoiss Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:04 #7
jowii -> der var jo noget af det rigtige :D

Smider du et svar
Avatar billede stoiss Nybegynder
28. oktober 2006 - 18:28 #8
svar