Avatar billede rockknalde Nybegynder
02. oktober 2006 - 18:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

I/O timeout på ekstern harddisk.. Hvad gør jeg.

Hej..

Jeg er den ulykkelige ejer af en Lacie 250 GB ekstern harddisk, der har fungeret upåklageligt indtil for to dage siden. Der er ikke sket noget ekstraordinært, lige pludselig virker den bare ikke længere.
Når jeg tilslutter den sker følgende:

1) Den registreres og WinXp søger automatisk drevet igennem.

2) Hvis jeg forsøger at annulere den proces sker der ingen ting.

3) Efter et stykke tid kan jeg se den under "denne computer" og jeg kan også dobbelt-klikke og få adgang til den.

4) Hvis jeg derudover forsøger at gå ned i een af mapperne, eller forsøger at aktivere en fil staller den hele systemet..

5) Efter laaang tid hvor den sætter hele systemet i stå, får jeg fejlmeddelelsen I/O ERROR Timeout..

Så mit spørgsmål er, er denne harddisk fuldstændig død? Og hvis ja, er der nogen chance for at jeg selv kan hente de data der ellers går tabt.?

Jeg er lidt desperat og håber virkelig nogen kan hjælpe..

På forhånd tak,
Ole
Avatar billede ebe Praktikant
02. oktober 2006 - 20:39 #1
hvis det var mig, ville jeg åbne boksen, tage disken ud og sætte den direkte til ata kablet. hvis det er en 2,5´´ disk skal du have en adapter.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:44 #2
Ja jeg har tænkt på det, problemet er at jeg kun har en bærbar. Og jeg studerer p.t. i USa hvor alle jeg kender også kun har bærbare.. Selvom jeg selvfølgelig nok skal kunne finde een med lidt ihærdighed. Det er forresten en almindelig harddisk, ikke en 2,5"..

Tror dette er den helt præcise model http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10468

1) Men hvis jeg nu gør det, kræver det så ikke at jeg formaterer den igen når den tilsluttes via ata?

2) Og er der nogen der ved hvordan man åbner en lacie ekstern box, der er ikke skruer og sådan noget?
Avatar billede ebe Praktikant
02. oktober 2006 - 22:02 #3
1. boxen plejer kun at være et usb-interface, de hard-diske jeg har taget ud kunne kobles direkte til.
2. det ved jeg heller ikke :(
Avatar billede rockknalde Nybegynder
05. december 2006 - 21:52 #4
rew