Avatar billede marstrandx Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:31 Der er 5 kommentarer

Macbook Pro varme

Min nyindkøbte Macbook Pro 2.16 GHz overrasker ved at have en ekstremt høj overfladetemperatur. Ved processorkrævende opgaver, fx i Photoshop, fyres der ekstra op. Det føles som en kogeplade især i venstre side og i bunden af maskinen. Temperaturen på tastaturet er også høj.
Googlesøgning på engelsk viser, at det er et stort - og uløst - problem og at Apple ikke kalder dem laptops, men Notebooks af samme årsag! Man kan nemlig slet ikke sidde med maskinen på benene, fx.i toget.
At arbejde med hænderne i så varme omgivelser er særdeles ubehageligt i længere tid.
Er der nogen der har en ide til hvordan man bringe temperaturen ned? Det er jo latterligt, at man med en tre dage gammel maskine tænker i asbestindlæg og eksterne køleaggregater, der faktisk kan købes til laptops.
Avatar billede julleman Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:36 #1
jeg har haft min i snart et halvt år og må sige at der ikke rigtigt er noget at gøre ved det. Sæt den eventuelt på større engergibesparelse i strømmenuen, det burde spare lidt på processoren og dermed varmen
Avatar billede egonspock Seniormester
02. oktober 2006 - 17:05 #2
sørg i hvert fald at der er luft under maskinen, så der kan komme lidt udluftning ind og ud.
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
11. november 2006 - 23:28 #3
Hej.. Prøv dette program med det kan du styre hvormeget dine Fan skal køre. så er det slut med at brænde dig på din Macbook
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 10:26 #4
men kan en macbook gå i stykker af det??
Avatar billede nicolairosenfalck Nybegynder
22. november 2008 - 13:58 #5
Jeg har læst at en mac slukker selv, hvis varmen bliver for høj. Så man er sikker på den selv siger fra inden der er komponenter der tager skade.